Milers de persones han viscut aquest cap de setmana la sisena edició d’Orígens, la qual ha omplert durant tres dies el barri mariner d’activitats que han transportat la Ràpita a la seua història més recent per reviure els orígens pagesos i mariners dels rapitencs i les rapitenques.
Ahir al vespre, en la cloenda esta edició, l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, i el regidor d’Identitat, Rafa Balagué, van anunciar les dates de la setena edició d’Orígens que se celebrarà els dies 13, 14 i 15 d’octubre de 2023, així com van posar de manifest la satisfacció que senten a causa l’èxit de participació. “Acabem la 6a edició d’Orígens i vull donar les gràcies a la gent del Xicago, a la comissió d’Orígens, entitats, establiments, comerços, famílies…, en definitiva, a tot el poble de la Ràpita per fer d’aquesta edició un nou èxit”.
El regidor apunta que “portàvem tota la setmana preocupats pel temps i, finalment, ens va acompanyar, la qual cosa ha permès que puguem fer una edició molt bona amb activitats de tot tipus i amb els carrers vius i plens de gent”. Balagué manifesta que “el poble tenia moltes ganes d’Orígens i després d’un cap de setmana intens estem satisfets perquè tothom ha sortit content”.
Esta edició ha inclòs balls, música, demostracions tradicionals, gastronomia, tallers, jocs i molt ambient al barri del Xicago, que com en les anteriors edicions ha estat decorat pel veïnat amb tot d’estris que eren habituals en les feines domèstiques i oficis que hi havia al segle XIX, que és al que fa referència històrica Orígens.
El concert de dissabte a la nit, a càrrec de Lo Suís, Rosaleda i el Russo va ser una de les propostes més multitudinàries, amb la plaça d’Orígens plena de gom a gom. Però també les subhastes de peix, que enguany han estat dues, la demostració de pesca al Rossegall, l’acte d’agermanament amb Arenys de Mar o les activitats relacionades amb el 120è aniversari del naixement de Sebastià Juan Arbó han omplert de contingut un esdeveniment que ha satisfet l’organització, els participants i els visitants.
Èxit de participació en la 6a edició d’Orígens a La Ràpita
Durant tres dies el barri mariner ha transportat la Ràpita a la seua història més recent per reviure els orígens pagesos i mariners dels rapitencs i les rapitenques
ARA A PORTADA
-
-
-
L'empresa M I J Grúas executarà les obres de condicionament de la T-2021 entre la Ràpita i Poble Nou del Delta Redacció
-
Quim Masferrer a Tivenys, el poble ple de «càmeres» on ha viscut un retrobament molt emotiu Joan Navarro
-
El Govern vol implantar al Baix Ebre una potència de més de 509 MW d'energia fotovoltaica i 1.261 MW d'eòlica Redacció
Publicat el 10 d’octubre de 2022 a les 19:30
Actualitzat el 10 d’octubre de 2022 a les 19:42
Et pot interessar
-
Societat
Els estatuts de l'Observatori de l'Ebre es modifiquen per impulsar la recerca i la investigació
-
Societat
En funcionament el nou consultori local de Jesús
-
Societat
Benissanet inaugura el nou centre d'atenció integral a persones grans de l'àmbit rural
-
Societat
Quim Masferrer visita Tivenys aquest dilluns i es retroba amb la Cinteta, una vella coneguda
-
Societat
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
