Ercros ha iniciat els treballs d'investigació de quatre terrenys de la seua propietat on l'informe geofísic fet per la Universitat de Granada, per encàrrec de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC), ha detectat possible contaminació del sòl, segons ha anunciat la companyia en una nota de premsa. Estos treballs, que van començar el 19 d’abril, van ser aturats el divendres 21, a l’espera que la subcomissió de sòls donés el vistiplau al pla d’investigació.
L’informe es va encarregar després que l'Ajuntament de Flix identifiqués cinc punts ubicats en terrenys propietat d'Ercros, on tenia indicis de que s'havien depositat residus històrics procedents de l'activitat de la fàbrica.
En un primer moment, Ercros, sota la supervisió de l'ARC, va constatar que en un d'estos cinc punts (un antic refugi de la guerra) no hi havia cap residu, i tampoc hi havia indicis que n’hi hagués hagut mai.
Per tal de poder determinar, o descartar, la presència de residus en els quatre punts restants, Ercros ha començat a executar els treballs d'investigació d'acord amb el pla.
Amb aquesta finalitat, l’empresa ha contractat, entre altres, les empreses especialitzades en remediació de sòls Suez Environnement-Sita i Ferrovial i els mitjans adequats, tals com màquines retroexcavadores i equipaments de sondejos.
A mesura que Ercros va obtenint resultats, com a conseqüència dels treballs efectuats, els va presentant a l'ARC, perquè determine, si és el cas, les actuacions que correspon dur a terme en cada moment.
Segons l’empresa Ercros, paral·lelament, "la comissió d’informació i seguiment tècnic ha estat degudament informada del conjunt d’actuacions executades per tal de facilitar la tasca d’assessorament del projecte d’investigació i sanejament de sòls”.
ARA A PORTADA
-
Successos El temporal deixa una desena d’incidents i un ampli dispositiu de rescat a la costa de l’Ebre Sílvia Berbís Morelló | Joan Navarro
-
Successos Dos adults i un nadó queden a la deriva amb una embarcació avariada a la costa de l’Ametlla de Mar Joan Navarro
-
-
Societat Correfocs, gegants i focs artificials: la ciència que s'amaga darrere de la Festa de la Cinta Joan Navarro
-
Economia Tortosa surt de la zona tensa residencial però alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua ACN
Publicat el
27 d’abril de 2017 a
les 21:00
Actualitzat el
27 d’abril de 2017 a les
21:08
Et pot interessar
-
Societat
Alcanar recupera l’entorn natural de la Torre del Moro després de restaurar l’antiga pedrera
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
