La prohibició de fer reunions socials de més sis persones ha entrat en vigor este dissabte després que s'haja publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Queden fora d'esta prohibició les activitats religioses, les docents, les d'oci infantil i juvenil (extraescolars), les d'intervenció sociosanitària, les culturals i els transports.
Les biblioteques, museus i monuments queden oberts complint amb el seu pla sectorial i les activitats lúdiques, esportives, els parcs d'atraccions i infantils també seguiran oberts i hauran de seguir les recomanacions. Esta limitació, que ha rebut l'autorització judicial corresponent, tampoc s'aplica al dret a la manifestació. La resolució establix una durada inicial de 15 dies.
La resolució, signada pels consellers de Salut i Interior, argumenta que l'augment de l'activitat laboral i professional i la represa de l'activitat dels centres educatius i les universitats "obliga a reforçar les mesures necessàries amb l'objecte de trencar les cadenes de transmissió comunitària, evitar els contagis i impedir l'expansió de la infecció". En este sentit, apunta que més del 60% dels brots declarats i actualment actius a Catalunya tenen el seu origen en les trobades de persones d'àmbit familiar i de caràcter social, externes a la bombolla de convivència, que representen "més del 50% dels casos declarats".
Per això, el Govern defensa que cal reforçar les mesures i restringix encara més les trobades socials, que ja estaven limitades a 10 persones des de finals d'agost.
[noticiadiari]2/208861[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/209096[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208974[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208788[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208585[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Entra en vigor la prohibició de fer reunions socials de més de sis persones
El DOGC publica la resolució, que exclou les activitats religioses, culturals, docents, extraescolars i culturals
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2020 a les 10:18
Actualitzat el 26 de setembre de 2020 a les 10:20
Et pot interessar
-
Societat Ordeig reclama unitat per donar valor als productes del territori a la Festa de la Sega de l’Arròs a Deltebre
-
Societat La línia ferroviària R15 quedarà tancada dos dies per obres
-
Societat El COPATE defensa el trasllat operatiu a Roquetes davant les crítiques
-
Societat La URV estudia des del Campus Terres de l'Ebre com abordar la prevenció del suïcidi en l'entorn universitari
-
Societat Els pobles de l’Ebre, al centre del nou pla del Govern per protegir-se dels incendis
-
Societat Amposta acollirà el primer concurs televisiu drag de Catalunya: arriba el Delta Drag