La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) informa que el nivell màxim de l'actual crescuda ordinària de l'Ebre ha passat per la ciutat de Saragossa amb 1.633 metres cúbics per segon (m3/s). A última hora d'este divendres, este cabal passarà pel municipi de Vilafranca d'Ebre i este dissabte arribarà a Gelsa. Després els pantans del tram final del riu, Mequinensa, Riba-roja i Flix, absorbiran el cabal. Estos embasaments "laminen i mantenen" l'avinguda d'aigua estabilitzada en uns 900 m3/s a tot el tram baix del riu Ebre. La CHE destaca que la gestió dels pantans durant l'episodi ha tornat a "minimitzar les possibles afectacions".
Les precipitacions dels pròxims dies poden suposar nous "repunts" del cabal a l'Ebre, en els afluents del marge esquerre entre la capçalera i el riu Gállego, però es preveuen "menors" que en esta darrera crescuda.
Els pantans de Mequinensa, Riba-roja i Flix absorbixen cabal i l'avinguda de l'Ebre s'estabilitza en 900 m3/s
La crescuda ordinària del riu assolix un màxim de 1.633 m3/s a la ciutat de Saragossa
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de març de 2024 a
les 19:27
Actualitzat el
01 de març de 2024 a les
19:40
Et pot interessar
-
Societat
L'Ametlla de Mar reactivarà la regulació de la zona blava a partir del 15 de juny
-
Societat
El Temple estrena un grup de voluntàries cíviques per fomentar la convivència al barri
-
Societat
Rumb a la selectivitat: nervis i expectatives entre els estudiants ebrencs
-
Societat Diversos col·lectius alerten que el nou Pla Hidrològic destina només el 0,25% dels recursos als sediments
-
Societat
En marxa els primers tractaments contra les larves de mosquit als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Tortosa amplia l’oferta d’estiu per als joves amb l’estrena del programa Impulsa Jove
