Les persones que vulguen visitar els seus familiars a les residències hauran d'acreditar la pauta completa de vacunació o fer-se un test d'antígens. Esta és una de les mesures que consta en un nou protocol que el Departament de Drets Socials, en coordinació amb el de Salut, ha enviat als centres residencials davant l'empitjorament de la pandèmia, i al que ha tingut accés l'ACN. No serà necessari que es faça el test qui haja passat la infecció en els darrers tres mesos. A més, es faran cribratges als professionals i, en concret, PCR a aquells no vacunats amb la pauta completa. Durant les properes setmanes i fins a la millora de la situació, es faran cribratges setmanals. La mascareta s'haurà de dur tant a l'interior com a l'exterior.
En el cas dels residents, hauran de posar-se la mascareta només si no poden respectar la distància d'1,5 metres i en les sortides del centre que facin. En aquest sentit, també es recomana que quan estiguin en interiors fora de la residència, tant ells com els seus familiars porten una mascareta quirúrgica.
En aquells usuaris que no estiguen vacunats o que no tinguen la pauta completa i hagen d'estar en espais tancats fora de la residència, el protocol recomana fer tests ràpids a la tornada al centre i als cinc, deu i quinze dies. A més, s'insistix que cal potenciar la vacunació d'estos usuaris.
Estes mesures afecten les residències de gent gran, les de persones amb discapacitat i de salut mental, així com als centres de dia i centres ocupacionals.
Els familiars han d'estar vacunats o fer-se un test ràpid per visitar a les residències
Es faran cribratges setmanals als professionals no immunitzats fins que millore la situació
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de juliol de 2021 a
les 19:37
Actualitzat el
08 de juliol de 2021 a les
21:47
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
El Vaticà envia el sacerdot tortosí Jordi Bertomeu a reparar les víctimes del Sodalici al Perú
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
