17
d'abril
del
2019
Actualitzat
a les
9:18h
L’Europarlament va ratificar, ahir dimarts, poc abans de la seua dissolució, una directiva que obliga a instal·lar un paquet de deu mesures de seguretat en tots els models nous de turismes i furgonetes lleugeres que es venguin a partir del 2022, segons publica El Periódico.
Entre estos nous equipaments, destaca l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema innovador de limitador de velocitat: reconeix els límits de velocitat existents a cadascun dels trams de la xarxa viària i adapta la velocitat del vehicle a estos límits.
La iniciativa no ha agradat massa als comerciants de vehicles, que continuen produint vehicles que poden agafar velocitats molt elevades. Les negociacions del lobby automobilístic amb la Unió Europea han estat molt complicades, segons el rotatiu.
Algunes marques ja ofereixen l’ISA com a equipament opcional i fins i tot Ford l’ha inclòs de sèrie en el model Focus.
El sistema té un marge d’error del 10% i permet que el conductor el desconnecti, una opció que pot fer baixar la seua eficàcia. Cada vegada que arrenquin el vehicle, però, es tornarà a activar.
Segons els experts, una altra de les seves avantatges és que es calcula que podria reduir les emissions de diòxid de carboni en un 8%.
Entre estos nous equipaments, destaca l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema innovador de limitador de velocitat: reconeix els límits de velocitat existents a cadascun dels trams de la xarxa viària i adapta la velocitat del vehicle a estos límits.
La iniciativa no ha agradat massa als comerciants de vehicles, que continuen produint vehicles que poden agafar velocitats molt elevades. Les negociacions del lobby automobilístic amb la Unió Europea han estat molt complicades, segons el rotatiu.
Algunes marques ja ofereixen l’ISA com a equipament opcional i fins i tot Ford l’ha inclòs de sèrie en el model Focus.
El sistema té un marge d’error del 10% i permet que el conductor el desconnecti, una opció que pot fer baixar la seua eficàcia. Cada vegada que arrenquin el vehicle, però, es tornarà a activar.
Segons els experts, una altra de les seves avantatges és que es calcula que podria reduir les emissions de diòxid de carboni en un 8%.