L'Associació Contra la Tortura i el Maltractament Animal (ACTYMA) ha presentat una denúncia davant els Serveis Territorials d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Tarragona contra les associacions de caçadors de la comarca del Priorat per permetre, presumptament, la caça furtiva al terme de Torroja del Priorat i a Porrera, infringint d’aquesta manera la Llei 1/1970, de 4 d'abril, de Caça, i la Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal .
Segons els animalistes, els caçadors disparen a nuclis urbans, rurals i a prop de zones habitades, sobre el riu Siurana (terme de Torroja) amb horts de cultiu en ambdós costats. També posen damunt la taula que alguns caçadors “volen simular ser alguna cosa semblant a guaita forestal, però en aquests fets que es denuncien, és conegut per aquestes associacions de caçadors que l'expressió de "guaita" s'usa per albirar rastre de senglars al territori i així poder caçar sense l'autorització que indica la llei”. L'associació també sosté que a la carretera TP-7403, entre Porrera i Torroja del Priorat, a pocs metres del nucli urbà, "es poden veure dos impactes de bala contra un senyal de trànsit de perill de pas d'animals en llibertat".
Per tots aquests arguments, ACTYMA sol·licita que s'obri un expedient sancionador contra les associacions de caçadors de la comarca del Priorat que presumptament permeten pràctiques de caça il·legals i la caça furtiva.
Les associacions denunciades són la Societat de caçadors de Porrera, la Societat de caçadors Priorat -formada per Bellmunt del Priorat, Lloar, la Vilella Alta i la Vilella Baixa-, la Societat de caçadors de Falset, la Societat de caçadors la Unió de Pobaleda, la Societat de caçadors Montsant de Cornudella de Montsant i la Societat de caçadors Sant Jaume ApÒstol d’Ulldemolins.
Els caçadors del Priorat estan denunciats per practicar la caça furtiva
ACTYMA ha interposat una denúncia a diferents associacions i societats de caçadors per permetre aquest tipus de caça a Torroja i Porrera
- Una família de senglars, com el que ha tallat la c58 -
- QS/ND
ARA A PORTADA
Publicat el
23 d’agost de 2016 a
les 20:33
Actualitzat el
23 d’agost de 2016 a les
20:34
Et pot interessar
-
Societat
La Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre defineix les bases del seu futur model
-
Societat
Les Jornades Gastronòmiques del Llagostí arriben este divendres a les Cases d'Alcanar
-
Societat
Amposta inverteix mig milió d’euros en la millora de camins de la zona de secà
-
Societat
La 25a Piraguada de la PDE reivindica el salt generacional en la defensa del riu Ebre
-
Societat
El pla funcional del nou hospital universitari de les Terres de l'Ebre, adjudicat per 240.000 euros
-
Societat
Deltebre celebrarà els 50 anys amb una mirada a la memòria, la identitat i el futur
