El Vaticà ha nomenat l'actual bisbe de Tortosa, Enrique Benavent, nou arquebisbe de València. El mateix Benavent ha fet públic un anunci pres fa mesos i que s'havia filtrat fa pocs dies als mitjans de comunicació. El prelat mantindrà el seu lloc a la diòcesi de Tortosa fins la presa de possessió el pròxim 10 de desembre a València. De moment, tot i que ja han començat les travesses i les especulacions, ha descartat donar cap nom de possibles successors en el càrrec. Benavent va arribar a Tortosa l'estiu de 2013 substituint Javier Salinas. Anteriorment ja havia estat bisbe auxiliar de València. Este dilluns, i després d'un discurs que també ha fet parcialment en castellà, no ha amagat la satisfacció que li suposa "tornar a casa".
"És un repte. Per a mi és com tornar a casa, però amb un paper diferent al que tenia abans. M'hauré de situar en esta funció i esta missió", ha declarat Benavent després de l'anunci oficial del Vaticà i del seu discurs al palau episcopal de Tortosa este mateix dilluns al migdia. Benavent substituirà l'actual arquebisbe Antonio Cañizares, que es mantindrà com a administrador apostòlic diocesà fins la presa de possessió, que tindrà lloc en una missa a la catedral de València.
Ha recordat que, a banda de ser valencià d'origen, allí va començar com a capellà i ha desenvolupat bona part de la seva carrera eclesiàstica, donant classes de Teologia durant 20 anys i exercint com a bisbe auxiliar entre 2007 i 2013. "Hi tinc molts bons amics, sacerdots que han estat alumnes meus. Ho afronto amb il·lusió i la preocupació de fer-ho de la millor manera possible", ha relat.
Benavent ha volgut subratllar l'ambient "familiar" de la diòcesi de Tortosa en comparació amb la seua pròxima destinació. "Ha estat com continuar estant a casa", ha insistit. A Tortosa, ha recordat, va viure la mort dels seus pares però també episodis de conflictivitat política i social com l'1 d'octubre de 2017. Considera que no va ser un moment "complicat" perquè "esta polèmica no va entrar dins de la vida eclesiàstica: l'Església sempre hem respectat les opcions personals de cadascú dins de la política".
"Mai m'he trobat en cap visita a una parròquia cap persona que em demanés que em pronunciés per estos temes. Aquí a Tortosa s'ha tingut la gran sort de respectar les opcions polítiques de cada persona i no estar l'església al servei o en contra de cap projecte polític", ha tancat.
L'actual bisbe de Tortosa ha remarcat també la restauració de la façana de la Catedral i la finalització de les obres de les escales i la plaça de davant del temple. Ha afegit a estes actuacions la recuperació de retaules i imatges de l'interior. Per contra, ha lamentat com una de les assignatures que dixa la manca de vocacions i de relleu generacional dels capellans. "És el gran repte del futur: he ordenat sis capellans en tots estos anys, tenim un seminarista. És poc. Han vingut tres sacerdots de Madagascar per un conveni amb una diòcesi", ha analitzat.
El Vaticà nomena el bisbe de Tortosa, Enrique Benavent, nou arquebisbe de València
El prelat mantindrà el càrrec a la seva actual diòcesi fins la presa de possessió, el 10 de desembre
- Benavent, anunciant la notícia del seu nomenament, este dilluns. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Tortosa obre la ciutat al riu amb una zona d'oci, un nou carril bici i la reordenació de la rambla Felip Pedrell Redacció
-
-
El govern espanyol demana per carta a 106 municipis que detallen els danys d'episodis catastròfics Redacció
-
-
Considerada «molt forta» la candidatura de Móra la Nova per instal·lar una de les gigafactories europees d'IA Redacció
Publicat el 10 d’octubre de 2022 a les 16:58
Actualitzat el 10 d’octubre de 2022 a les 17:12
Et pot interessar
-
Societat
Fires i mercats de Nadal 2025 a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Científics de la URV constaten que la qualitat dels carbohidrats en la dieta té un paper clau per prevenir demències
-
Societat
Els comerços de Tortosa es desperten amb pintades per no tenir accessos adaptats
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa construïx el segon aparcament als antics terrenys de Renfe
-
Societat
Bombers voluntaris de l'Ebre i Tarragona demanden la Generalitat per reclamar drets laborals
-
Societat
La població creix un 1,7% a les Terres de l'Ebre
