El sistema sanitari assistencial de les Terres de l'Ebre patix "cert tensament" arran de l'evolució "preocupant" de la pandèmia. El risc de rebrot s'ha enfilat als 368 punts i la velocitat de reproducció és d'1,46. Hi ha 22 persones ingressades per covid, 3 a l'Hospital de la Santa Creu de Jesús, i 19 a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, dels quals 5 a la Unitat de Cures Intensives. La UCI s'acosta a la plena ocupació amb 12 llits ocupats –amb 7 pacients per altres malalties-. "Estem en un marge molt curt de maniobra amb el model convencional", ha assenyalat el delegat del Govern a l'Ebre, Albert Salvadó. "Cal responsabilitat, trasllado preocupació, però no alarmisme davant unes dates on s'incrementa el contacte social", ha afegit.
Davant la tendència que els índexs pandèmics vagen empitjorant els pròxims dies i setmanes, Salvadó ha demanat "responsabilitat, sensatesa i coneixement" a la ciutadania perquè durant el pont de la Puríssima i les festes de Nadal s'eviten les trobades "multitudinàries". "Pensem que els dinars d'empresa i trobades amb molta gent no és ara el més sensat i és letal per contenir la pandèmia", ha advertit.
Salvadó també ha remarcat que "l'important" percentatge de vacunació a les Terres de l'Ebre dona una protecció en l'àmbit comunitari que no existia en onades anteriors. Se supera a les quatre comarques ebrenques el 80% de la població amb la pauta completa del vaccí i en comarques com la Terra Alta i la Ribera d'Ebre és més del 85%. També el 73% dels adolescents entre 12 i 15 anys s'han vacunat amb les dos dosis. El delegat del Govern ha fet una crida per seguir augmentant estos percentatges. Paral·lelament, també un 49% de la ciutadania ebrenca s'ha posat la vacuna de la grip.
Pel que fa a les escoles, Salut fa seguiment d'un brot a l'escola institut del Perelló (Baix Ebre) on es va fer un cribratge massiu, amb 300 PCR dels quals "pocs" van resultar positius. També es fa seguiment d'un brot que afecta el centre escolar d'Ulldecona (Montsià). D'altra banda, sis professionals sanitaris s'han contagiat.
El sistema sanitari de les Terres de l'Ebre comença a tensar-se per una evolució «preocupant» de la covid
Societat
Pel que fa a les escoles, Salut fa seguiment d'un brot a l'escola institut del Perelló i també al que afecta el centre escolar d'Ulldecona
- Imatge del Consell de Direcció de l’Administració del Govern a les Terres de l’Ebre. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de novembre de 2021 a
les 15:53
Actualitzat el
30 de novembre de 2021 a les
18:14
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa avança la Gran Desfilada de la Festa del Renaixement per la final del Mundial
-
Societat
L'Ajuntament de Freginals denuncia l'abocament de residus domèstics en zones no habilitades
-
Societat
L’Hospital Comarcal d’Amposta fa efectiva la paga d’objectius als professionals del centre
-
Societat El jurat popular declara culpable un dels acusats del crim de l'home trobat al riu Ebre i encobridor l'altre
-
Societat
La Ribera d'Ebre forma monitors i vetlladors per detectar i prevenir les violències masclistes i LGBTI-fòbiques
-
Societat
El CAP Roquetes provarà una nova tècnica de microextracció sanguínia més confortable per als pacients
