El que ja sospitàven en nàixer el primer pollet el passat 3 de juny, a hores d’ara ja es pot confirmar: l’ou que queda per descloure no és viable.
El període d’incubació de la calçada dura de 37 a 40 dies. Si revisem la data de les postes (22 i 26 d’abril), veiem que avui haurien passat 42,7 dies des de la segona posta.
Per això, molt probablement, el pollet del niu no correspon al primer ou post sinó que al segon. Per tant, hauria nascut després de 37,6 dies d’incubació, un període molt similar als anys anteriors (37,5, 37,3 i 37,1).
L’ou que queda per descloure correspondria al primer ou. Segurament, s’acabarà trencant i la femella el retirarà del niu. Estarem atents per si ens dona pistes de les possibles causes de la inviabilitat.
Així, enguany veurem com la parella s’haurà d’encarregar d’un sol poll; esperem que tot li siga favorable.
El segon ou de l'àguila calçada del Port no és viable
Seguiment per webcam del procès de nidificació d'una parella d'àquiles calçades al Parc Natural dels Ports
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juny de 2020 a les 19:40
Actualitzat el 08 de juny de 2020 a les 19:51
Et pot interessar
-
Societat
L'IDECE i el CERM alliberen 44 esturions al riu Ebre per recuperar l'espècie
-
Societat
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
-
Societat
La Ràpita renova el parc mòbil amb l'adquisició de set vehicles elèctrics
-
Societat
Amposta engega el Pla de Foment de la Lectura per impulsar l’hàbit lector
-
Societat
Roquetes tanca la Fira de Nadal amb una injecció econòmica al comerç local superior als 30.000 euros
