El que ja sospitàven en nàixer el primer pollet el passat 3 de juny, a hores d’ara ja es pot confirmar: l’ou que queda per descloure no és viable.
El període d’incubació de la calçada dura de 37 a 40 dies. Si revisem la data de les postes (22 i 26 d’abril), veiem que avui haurien passat 42,7 dies des de la segona posta.
Per això, molt probablement, el pollet del niu no correspon al primer ou post sinó que al segon. Per tant, hauria nascut després de 37,6 dies d’incubació, un període molt similar als anys anteriors (37,5, 37,3 i 37,1).
L’ou que queda per descloure correspondria al primer ou. Segurament, s’acabarà trencant i la femella el retirarà del niu. Estarem atents per si ens dona pistes de les possibles causes de la inviabilitat.
Així, enguany veurem com la parella s’haurà d’encarregar d’un sol poll; esperem que tot li siga favorable.
El segon ou de l'àguila calçada del Port no és viable
Seguiment per webcam del procès de nidificació d'una parella d'àquiles calçades al Parc Natural dels Ports

ARA A PORTADA
-
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
Publicat el 08 de juny de 2020 a les 19:40
Actualitzat el 08 de juny de 2020 a les 19:51
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca