La Junta Rectora del Parc Natural del Delta de l’Ebre ha donat el vistiplau este dijous a la proposta de Pascual Chacon, secretari de la Confraria de Pescadors de Deltebre, com a nou president de l’organisme, donant relleu a Carme Franch, que ho era des del setembre de 2012. Chacon és diplomat en Comerç Internacional per la Universitat Rovira i Virgili i diplomat en Gestió Superior de Confraries de Pescadors per la Universitat Autònoma de Barcelona.
El departament de Territori i Sostenibilitat ha destacat la posició de Chacon en l'entitat marinera, que ocupa des de fa 34 anys, per introduir un "nou model de presidència" que aproxime més el parc al territori, ja que fins ara la presidència del parc havia estat ocupada per un membre de l'administració. Chacon ha presidit durant dos anys el grup d’acció local de la pesca del delta de l’Ebre i ha conduït amb habilitat un consorci on estan representades diferents administracions i entitats locals.
Durant la Junta Rectora, a la que ha assistit el director general de Polítiques Ambientals, Ferran Miralles, s’ha informat de les darreres novetats del parc: els censos d’hivern d’ocells aquàtics hivernants; la darrera campanya d’anellament de flamencs; el control del gavià argentat de potes grogues; la lluita contra el cargol poma; la neteja de les zones naturals; la senyalització de les platges naturals; les indemnitzacions per danys d’espècies protegides als arrossars; la renovació de la Carta Europea de Turisme Sostenible; o les relacions i col·laboracions institucionals. També s’ha donat compte dels plans tècnics de gestió cinegètica i dels contingents de fotges per a la campanya 2016/2017.
El secretari de la Confraria de Pescadors de Deltebre presidirà el parc natural del Delta
Pasqual Chachon ha estat escollit per representar una presidència més propera al territori
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de juliol de 2016 a
les 17:44
Actualitzat el
21 de juliol de 2016 a les
18:00
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa constituirà una assemblea per elaborar el Pla Local per la Llengua
-
Societat
El model CSIR a les Terres de l’Ebre es trasllada al CAP Gandesa
-
Societat
L'Hospital de Tortosa i l'Institut de l'Ebre creen un motlle clínic únic al món i ultimen l'empresa per fabricar-lo
-
Societat
L’escola Horta Vella de la Ràpita es planta davant el tancament d’una línia d’I3
-
Societat
Suspesa la circulació de l'R16 entre Tarragona i Tortosa a causa del vent
-
Societat
La ventada deixa arbres arrencats, estructures agrícoles malmeses i pagesos sense suport al Baix Ebre i Montsià
