El RACC ha celebrat este divendres l’anunci del Ministeri de Foment de dur a terme, a partir de diumenge, el desviament dels camions que circulen per l’N-340 en els trams penedesenc i ebrenc de la via. L’entitat ha recordat que ho demanava des del 2014 i s’ha mostrat convençuda que la mesura, que ha comptat amb l’impuls de la Generalitat i dels municipis, contribuirà “de manera important a la reducció de la mortalitat en una carretera amb un dels historials més negres d’accidents de trànsit del nostre país”. Tot i això, el seu president, Josep Mateu, ha lamentat que el temps que s’ha trigat a aplicar-la “ha estat intolerablement llarg”. El RACC ha recordat també que l’N-340 acumula 114 morts des del 2010 a Catalunya, onze dels quals durant este 2018.
“Estem satisfets que finalment es dugue a terme el desviament dels camions per l’N-340, perquè estem convençuts que el trànsit dels vehicles pesants és més segur si circula per les vies més ben dotades en termes de seguretat viària, com són les autopistes”, ha assenyalat Mateu. El president del RACC ha insistit, però, que “com a societat no podem permetre que les decisions que contribuixen a reduir les víctimes mortals es demorin en el temps d’esta manera, com ha passat amb l’N-340”.
El RACC també ha lamentat “el temps perdut i el dolor de les famílies” i ha recordat a les administracions que endarrerir les decisions que salven vides “té greus conseqüències, també econòmiques”. Només des del 2010, l’N-340 a les demarcacions de Tarragona i Barcelona ha acumulat 114 víctimes mortals “que es podrien haver evitat si el desviament de camions s’hagués aplicat abans”. Així mateix, l’entitat assenyala que també s’haurien estalviat els importants costos socials d’estos accidents de trànsit -despeses mèdiques, pèrdua de productivitat, entre d’altres- que en este tram de l’N-340 s’eleven a 26,2 milions d’euros anuals, segons la mitjana del període 2014-2016.
Així mateix, el RACC ha expressat la seua satisfacció perquè a partir del dia 2 de setembre també es desviaran els vehicles pesants de l’N-240 entre Montblanc i Les Borges Blanques cap a l’AP-2, amb el mateix objectiu de reduir la sinistralitat, “una mesura que ha demostrat la seva eficàcia per salvar vides a l’N-II a Girona, amb el desviament de camions cap a l’AP-7, una carretera de la xarxa de l’Estat on s’ha aplicat”.
EL RACC celebra el desviament de camions de l’N-340 però considera «intolerable» la demora en l'aplicació
L’entitat recorda que la via acumula 114 víctimes mortals a Catalunya des del 2010, onze d’elles durant el 2018
ARA A PORTADA
-
Tortosa i Amposta es preparen per acollir el Congrés Internacional sobre els ebrencs a la Segona Guerra Mundial Redacció
-
El CAT licita obres a la canonada principal, a l'Ametlla de Mar, per un valor d'1,5 milions Redacció
-
-
El rock-and-roll torna al Casal d'Amposta amb nou concerts dins el festival Recol·lectors en Viu Redacció
-
La «Carretera de la Vergonya» del Delta: 20 anys d’espera i ara 13,5 milions per transformar-la Xavi Llambrich
Publicat el 31 d’agost de 2018 a les 16:17
Actualitzat el 31 d’agost de 2018 a les 17:48
Et pot interessar
-
Societat El curs escolar arrenca a les Terres de l’Ebre amb menys alumnes per aula i més recursos educatius
-
Societat La soprano perellonenca Andrea Martí debuta amb la Simfónica de Tenerife
-
Societat Avís de pedra i esclafits al Baix Ebre i el Montsià en les pròximes hores
-
Societat Una avaria a la catenària talla deu hores la circulació ferroviària entre Reus i Móra la Nova
-
Societat El curs escolar 2025-2026 arrenca amb menys alumnat i la prohibició del mòbil a les aules obligatòries
-
Societat La locomotora històrica Yeyé torna a circular pel Museu del Ferrocarril de Móra la Nova