El RACC ha celebrat este divendres l’anunci del Ministeri de Foment de dur a terme, a partir de diumenge, el desviament dels camions que circulen per l’N-340 en els trams penedesenc i ebrenc de la via. L’entitat ha recordat que ho demanava des del 2014 i s’ha mostrat convençuda que la mesura, que ha comptat amb l’impuls de la Generalitat i dels municipis, contribuirà “de manera important a la reducció de la mortalitat en una carretera amb un dels historials més negres d’accidents de trànsit del nostre país”. Tot i això, el seu president, Josep Mateu, ha lamentat que el temps que s’ha trigat a aplicar-la “ha estat intolerablement llarg”. El RACC ha recordat també que l’N-340 acumula 114 morts des del 2010 a Catalunya, onze dels quals durant este 2018.
“Estem satisfets que finalment es dugue a terme el desviament dels camions per l’N-340, perquè estem convençuts que el trànsit dels vehicles pesants és més segur si circula per les vies més ben dotades en termes de seguretat viària, com són les autopistes”, ha assenyalat Mateu. El president del RACC ha insistit, però, que “com a societat no podem permetre que les decisions que contribuixen a reduir les víctimes mortals es demorin en el temps d’esta manera, com ha passat amb l’N-340”.
El RACC també ha lamentat “el temps perdut i el dolor de les famílies” i ha recordat a les administracions que endarrerir les decisions que salven vides “té greus conseqüències, també econòmiques”. Només des del 2010, l’N-340 a les demarcacions de Tarragona i Barcelona ha acumulat 114 víctimes mortals “que es podrien haver evitat si el desviament de camions s’hagués aplicat abans”. Així mateix, l’entitat assenyala que també s’haurien estalviat els importants costos socials d’estos accidents de trànsit -despeses mèdiques, pèrdua de productivitat, entre d’altres- que en este tram de l’N-340 s’eleven a 26,2 milions d’euros anuals, segons la mitjana del període 2014-2016.
Així mateix, el RACC ha expressat la seua satisfacció perquè a partir del dia 2 de setembre també es desviaran els vehicles pesants de l’N-240 entre Montblanc i Les Borges Blanques cap a l’AP-2, amb el mateix objectiu de reduir la sinistralitat, “una mesura que ha demostrat la seva eficàcia per salvar vides a l’N-II a Girona, amb el desviament de camions cap a l’AP-7, una carretera de la xarxa de l’Estat on s’ha aplicat”.
EL RACC celebra el desviament de camions de l’N-340 però considera «intolerable» la demora en l'aplicació
L’entitat recorda que la via acumula 114 víctimes mortals a Catalunya des del 2010, onze d’elles durant el 2018
ARA A PORTADA
-
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
Publicat el 31 d’agost de 2018 a les 16:17
Actualitzat el 31 d’agost de 2018 a les 17:48
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca