El Programa de Resiliència Urbana de l’ONU a les Terres de l’Ebre ha estat present a l’Smart City Expo World Congress. Dins de la programació d’actes a l’estand de la Generalitat de Catalunya aquest dimecres a la tarda ha tingut lloc la sessió ‘Territoris, resiliència i oportunitats. L’expertesa d’ONU-Habitat a les Terres de l’Ebre: la mesura de la resiliència pot esdevenir una eina de decisió per a fer front i pal·liar les conseqüències de les crisis climàtiques, socials i econòmiques d’un territori?’. El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó Fernandez, ha participat, juntament amb Rosa Suriñach Frígola (ONU-Habitat) i el Dr. Nuno Caiola (Eurecat) en un diàleg moderat per la directora general d’Agenda i Renovació Urbana, Nel·la Saborit Esteve. La sessió ha estat introduïda per la directora general d’Acció Exterior, Anna Dotor Casals.
“És una oportunitat que les Terres de l’Ebre estem presents a l’Smart City World Congress per poder traslladar a diferents actors d’àmbit internacional el programa d’ONU-Hàbitat perquè pensem que és un reconeixement a l’estratègia que des del territori tenim de creixement de manera sostenible”, valora Salvadó.
Durant la sessió s’han abordat els principals reptes i aprenentatges que des d’ONU-Hàbitat es volen assolir amb la implementació del projecte, de quina manera pot contribuir a mitigar l’impacte dels fenòmens i crisis derivades del canvi climàtic la monitorització dels indicadors de resiliència a un territori, així com els principals riscos de les Terres de l’Ebre en aquest moment i què s’espera del procés des de les Terres de l’Ebre.
Les Terres de l’Ebre ha sigut el territori escollit per a la prova pilot que ONU-Hàbitat vol impulsar per adaptar el seu Programa Global de Resiliència urbana a territoris extensos i no només a ciutats, com s’ha fet fins ara. Aquest programa de Nacions Unides ajuda les ciutats, i ara als territoris, a augmentar la seva resiliència diagnosticant l'estat del seu sistema urbà davant els reptes territorials, econòmics i socials; impulsant accions, i construint coneixement conjunt amb el territori per a la formulació de polítiques.
Smart City Expo World Congress és el principal esdeveniment internacional sobre ciutats i solucions urbanes intel·ligents organitzat per Fira de Barcelona i que reuneix del 15 al 17 de novembre l’ecosistema d’innovació urbana per traçar un pla per a un planeta urbanitzat més sostenible i habitable, amb més de 800 expositors, 700 ciutats i regions i 400 líders internacionals. La Generalitat de Catalunya hi és present amb un estand propi, que porta el lema ‘Catalunya 2050, tu dibuixes el nostre futur’, des d’on està donant a conèixer l’Agenda catalana de pobles i ciutats, que s’inspira en la Nova Agenda Urbana aprovada per ONU-Hàbitat.
El Programa de Resiliència Urbana de l'ONU a les Terres de l'Ebre, a l'Smart City Expo World Congress
Albert Salvadó, delegat del Govern: “És una oportunitat i un reconeixement a l’estratègia que des del territori tenim de creixement de manera sostenible”
ARA A PORTADA
-
Amposta i Tortosa rebran el finançament del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029 Joan Navarro
-
El castell de Miravet incorpora realitat virtual i renova la museografia amb noves perspectives Redacció
-
El Govern i Alcanar acorden impulsar les obres per evitar inundacions al barranc del Llop i comprar o expropiar les cases Redacció
-
L'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre posa en marxa el nou servei de Ressonància Magnètica Nuclear Redacció
-
Publicat el 17 de novembre de 2022 a les 18:23
Actualitzat el 17 de novembre de 2022 a les 18:35
Et pot interessar
-
Societat
L'alcaldessa de Mas de Barberans denuncia talls de llum recurrents quan plou
-
Societat
Mor una veïna d'Amposta en l'accident múltiple a l'AP-7
-
Societat
Els Bombers fan 8 serveis per inundacions de baixos i pàrquings, la majoria a Alcanar
-
Societat
L'IDECE i el CERM alliberen 44 esturions al riu Ebre per recuperar l'espècie
-
Societat
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
