El ple de l'Ajuntament d'Ulldecona ha aprovat este dilluns al migdia demanar la declaració de zona catastròfica al govern espanyol arran de les destrosses produïdes al seu terme municipal pels aiguats de la setmana passada. El consistori faldut se suma a així al d'Alcanar, que este mateix dilluns ha tramés un primer informe de danys a la delegació del Govern a les Terres de l'Ebre perquè la Generalitat el trasllade a Madrid. Durant el ple, l'alcaldessa, Núria Ventura, ha anunciat també que la setmana vinent s'obrirà a l'Ajuntament un punt per centrar la valoració dels danys que han patit els propietaris privats del municipi.
Ventura ha explicat que un cop s'accepte la petició s'obrirà un procés de negociació entre els governs català i espanyol per tramitar els fons als afectats. La declaració de zona catastròfica, ha precisat, ha de permetre que arriben ajuts estatals més enllà de la cobertura d'assegurances que tenen les empreses, que en este cas es troben entre les més afectades per l'episodi. "Hi ha afectats que no tenen una assegurança en condicions i depenen de la zona catastròfica per recuperar els danys", ha indicat.
En este context, l'alcaldessa ha fet una crida al veïnat a recopilar durant esta setmana la documentació acreditativa dels danys per poder-los traslladar al punt municipal de valoració que obrirà a partir de dilluns per iniciar les tramitacions. "No vull donar falses esperances: en situacions anteriors no tenim experiències positives en este sentit. Però farem tot el que tinguem a l'abast no només recuperar estos diners per a les finances municipals i recuperar els danys sinó perquè els particulars puguen recuperar una part del que han perdut", ha tancat.
El ple de l'Ajuntament d'Ulldecona demana la declaració de zona catastròfica pels aiguats
Societat
L'alcaldessa, Núria Ventura, anuncia l'obertura d'un punt per centralitzar la valoració dels danys privats
ARA A PORTADA
-
Política Antifrau arxiva la investigació sobre la cessió de l’edifici universitari d’Amposta a Euses Joan Navarro
-
Societat En marxa la construcció de la nova variant de la carretera TV-331 d’Ulldecona a Godall Joan Navarro
-
Societat Orígens celebra deu anys amb el repte de reunir 500 parelles per batre el rècord de la Jota Vella Joan Navarro
-
Societat Alcanar celebra sis dies de les Festes del Remei amb cultura, tradició i memòria local Joan Navarro
-
Economia Els aiguats amenacen l'inici de la collita d'olives i cítrics a les Terres de l'Ebre Joan Navarro
Publicat el
06 de setembre de 2021 a
les 18:55
Actualitzat el
06 de setembre de 2021 a les
19:00
Et pot interessar
-
Societat
Ulldecona alerta de greus afectacions al sector ramader amb granges inundades i animals ofegats
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R16 entre Ulldecona i Tarragona després de les afectacions pel temporal
-
Societat
Santa Bàrbara reviu el malson de les inundacions amb una nova jornada de pluges devastadores
-
Societat
Protecció Civil aixeca les restriccions de mobilitat a l’Ebre
-
Societat
Ulldecona, Tortosa i Amposta activen tres centres d'acollida per atendre els afectats pels aiguats
-
Societat
Una vintena de desallotjats i 19 rescats en vehicles durant les hores més crítiques dels aiguats
