Representants sindicals de CCOO, UGT i USOC han muntat un piquet a la plaça de Barcelona de Tortosa per plantejar als vianants una reflexió sobre les reivindicacions del 8-M. Sobre taules o cordes, s'havia d'escollir només una entre desenes de frases reivindicatives contra les violències masclistes, la bretxa salarial o en defensa de la corresponsabilitat i la igualtat, i dixar-la punxada en un llençol blanc. "Reflexiones sobre què representen els avenços i la lluita que queda fer, tot i que és difícil identificar-te amb una frase perquè les enganxaries totes" ha reivindicat Maribel Pinyol, d'USOC. Les sindicalistes han llegit després un manifest davant un centenar de persones.
Durant més d'una hora, el piquet dels sindicats ha anat interpel·lant els vianants i curiosos que hi passaven davant del Mercat Municipal, una proposta per "innovar" i donar visibilitat a la lluita del 8M a Tortosa. "La lluita de tots els sindicats ha de continuar cap a la igualtat i la corresponsabilitat perquè empeny la societat a millorar", ha remarcat Pinyol.
Després de la lectura del manifest, la representant d'UGT, Cinta Baranda, també ha assenyalat que cal enfortir els drets de les dones i impulsar els plans d'igualtat. "És una reivindicació que cal portar els 365 dies de l'any i treballar a poc a poc per avançar", ha dit. També Clara Moya Forcadell de CCOO ha aprofitat per demanar la implicació del jovent per evitar que es facen passos enrere en la defensa de la igualtat entre homes i dones. "Cal que sortim al carrer i lluitem", ha afegit.
Este divendres a la tarda, el moviment Vaga Feminista de les Terres de l'Ebre encapçalarà la manifestació amb el lema 'Teixim-nos vides dignes'.
El piquet dels sindicats a Tortosa per commemorar el 8-M, reivindicacions per despertar consciències
Un centenar de persones es mobilitzen en l'acte de CCOO, UGT i USOC per exigir més corresponsabilitat i igualtat
- Lectura del manifest este 8M a Tortosa. -
- ACN (Anna Ferràs)
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de març de 2024 a
les 15:51
Actualitzat el
08 de març de 2024 a les
15:58
Et pot interessar
-
Societat
Naix ‘Carnamar’ a la Ràpita per fomentar els esports nàutics fora de temporada
-
Societat
Instal·lats els primers carregadors del projecte d'electromobilitat del Copate
-
Societat
Petites inundacions a Miravet, Aldover, Móra d'Ebre i Xerta per l’augment del cabal de l’Ebre
-
Societat
La ventada inunda amb aigua marina més de 400 hectàrees d'arrossars a Deltebre
-
Societat
Una nova edició de la Ribera en Flor marca l’inici de la temporada turística a la Ribera d'Ebre
-
Societat
«Em molesta perquè hem de fer mans i mànigues per deixar els xiquets quan el vent el fa a Barcelona»
