La comissió d'investigació sobre el projecte Castor ha aprovat este dilluns la compareixença de 96 persones, totes les propostes que els grups han presentat.
Entre les personalitats que la comissió ha cridat a comparèixer hi ha la del president d'ACS, Florentino Pérez i nou exministres com Álvaro Maria Nadal, Joan Clos, José Manuel Soria, José Montilla, Magdalena Álvarez, Josep Piqué, Rodrigo Rato i l'actual ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera. També hi ha el director del projecte Castor, Carlos Barat, l'exconseller d'Indústria Josep Huguet, el Síndic de Gregues, Rafael Ribó, el conseller delegat de CaixaBank Gonzalo Gortázar i el del Santander José Antonio Álvarez. La comissió té previst començar les compareixences d'aquí a 15 dies.
La reunió de la comissió també ha aprovat citar com a testimoni a l'exalcalde d'Alcanar Alfons Montserrat, exsecretari general d'Energia, Indústria, Comerç i Turisme Ignasi Nieto, els exalcaldes de Vinarós Javier Balada i Jordi Romeu, i el president del Banc Europeu d'Inversions, Werner Hoyer. També s'ha citat al periodista de l'ACN i autor del llibre 'Castor: La bombolla sísmica' Jordi Marsal, el periodista i membre del jurat popular sobre el projecte Castor David Fernández i el president de l'Institut Geològic i Miner d'Espanya, Marco Aparicio.
D'altra banda, en qualitat d'experts s'ha aprovat demanar la compareixença del catedràtic d'enginyeria geològica de la Universitat Complutense de Madrid, Luís González de Vallejo, el president del Col·legi oficial de Geòlegs de Catalunya, Ramon Pérez, el president de la Patronal CECOT, Antoni Abad, l'eurodiputat Ernest Urtasun, el periodista Jordi Évole, el degà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Oriol Artisench, i representants de l'Institut Geogràfic de l'Estat, el Banc Europeu d'Inversions, la Plataforma Ciutadana en defensa de les Terres del Sénia, l'Associació d'Afectats Plataforma Castor.
El Parlament crida Florentino Pérez a comparèixer a la comissió d'investigació sobre el Castor
Societat
Els grups han aprovat un total de 96 compareixences, entre les que també hi ha els consellers delegats de CaixaBank i Banc Santander
- Estructura del magatzem submarí del projecte Castor. -
- ACN / J. Marsal
ARA A PORTADA
-
Societat Tot suspès a Catalunya fins a les dues del migdia d’aquest diumenge Neus Climent | Pau Espí Solé
-
-
Societat L'Ametlla de Mar, les Cases d'Alcanar i Mas de Barberans superen els 220 litres en l'episodi de pluges torrencials Joan Navarro
-
Societat Una vintena de desallotjats i 19 rescats en vehicles durant les hores més crítiques dels aiguats Joan Navarro
-
Economia Els aiguats amenacen l'inici de la collita d'olives i cítrics a les Terres de l'Ebre Joan Navarro
Publicat el
29 d’octubre de 2018 a
les 20:08
Actualitzat el
29 d’octubre de 2018 a les
21:02
Et pot interessar
-
Societat
Ulldecona alerta de greus afectacions al sector ramader amb granges inundades i animals ofegats
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R16 entre Ulldecona i Tarragona després de les afectacions pel temporal
-
Societat
Santa Bàrbara reviu el malson de les inundacions amb una nova jornada de pluges devastadores
-
Societat
Ulldecona, Tortosa i Amposta activen tres centres d'acollida per atendre els afectats pels aiguats
-
Societat
La xarxa viària ebrenca recupera la normalitat de forma progressiva després dels aiguats
-
Societat
El Baix Ebre i el Montsià, confinats pels forts aiguats
