Tècnics del Parc Natural del Delta de l’Ebre alliberaran el proper dimarts, 26 d’abril, 2.000 samarucs (Valencia hispanica) a la llacuna de l’Estany Tort de l’Ametlla de Mar. També hi participaran representants de l’entitat Paisatges Vius i els alumnes de l’IES de l’Ametlla de Mar. Estos peixos en greu perill d’extinció s’han criat en captivitat al Centre Ictiològic del parc, on s’hi duu a terme un programa de conservació i recuperació d’esta espècie.
El samaruc és un dels vertebrats més amenaçats del planeta que només es troba a la península ibèrica, més concretament a les Terres de l’Ebre i al País Valencià. La precarietat de la seua situació radica en la introducció generalitzada d’un altre peix, la gambúsia (Gambusia holbrooki), i la pèrdua i degradació d’hàbitats. Estes amenaces condicionen en gran mesura la seua viabilitat a llarg termini, ja que la tendència poblacional és negativa tot i els constants esforços per recuperar-lo. A Catalunya existixen únicament quatre poblacions, totes elles a les Terres de l’Ebre.
Història d’una recuperació
L’entitat sense ànim de lucre Paisatges Vius, dedicada a la conservació de la natura, la biodiversitat i el paisatge, va endegar l’any 2014 el projecte S.O.S. Samaruc, amb la col·laboració del Parc Natural del Delta de l’Ebre i l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar. El projecte està finançat per Fons Andrena i la Fundación Biodiversidad. L’objectiu principal és augmentar la distribució del samaruc, establint nous nuclis en este municipi. També contempla la restauració de tres llacunes amb les característiques morfològiques, biològiques i fisicoquímiques que necessita este peix. L’any 2015, dins del marc d’este projecte, es va restaurar la llacuna de l’Estany Tort. Des de la finalització de les obres de restauració, el gener del 2015, fins ara, tècnics del parc han dut a terme una sèrie d’estudis de seguiment per valorar la idoneïtat de l’alliberament. Els resultats han confirmat que l’estany és adequat per albergar un nucli poblacional de samaruc viable a llarg termini.
El Parc Natural del Delta de l’Ebre alliberarà 2.000 samarucs a la llacuna de l’Estany Tort de l’Ametlla de Mar
Societat
Forma part del projecte S.O.S. Samaruc, liderat per l’entitat sense ànim de lucre Paisatges Vius | El Centre Ictiològic del parc s’ha encarregat de la cria d’este peix amenaçat
- El samaruc és un dels vertebrats més amenaçats del planeta. -
- Territori i Sostenibilitat
ARA A PORTADA
-
Societat Tot suspès a Catalunya fins a les dues del migdia d’aquest diumenge Neus Climent | Pau Espí Solé
-
-
Societat L'Ametlla de Mar, les Cases d'Alcanar i Mas de Barberans superen els 220 litres en l'episodi de pluges torrencials Joan Navarro
-
Societat Una vintena de desallotjats i 19 rescats en vehicles durant les hores més crítiques dels aiguats Joan Navarro
-
Economia Els aiguats amenacen l'inici de la collita d'olives i cítrics a les Terres de l'Ebre Joan Navarro
Publicat el
22 d’abril de 2016 a
les 18:20
Actualitzat el
22 d’abril de 2016 a les
18:24
Et pot interessar
-
Societat
Ulldecona alerta de greus afectacions al sector ramader amb granges inundades i animals ofegats
-
Societat
Restablerta la circulació de l'R16 entre Ulldecona i Tarragona després de les afectacions pel temporal
-
Societat
Santa Bàrbara reviu el malson de les inundacions amb una nova jornada de pluges devastadores
-
Societat
Ulldecona, Tortosa i Amposta activen tres centres d'acollida per atendre els afectats pels aiguats
-
Societat
La xarxa viària ebrenca recupera la normalitat de forma progressiva després dels aiguats
-
Societat
El Baix Ebre i el Montsià, confinats pels forts aiguats
