Este dijous a la tarde es va inaugurar l'exposició "Festes a les Terres de l'Ebre. Mirades contemporànies", on diferents artistes mostren al visitant fotografies i vídeocreacions realitzats des d'un punt de vista propi i personal en les que cinc autors i equips diferents han volgut mostrar la sociabilitat, la identitat, la cohesió, però també el caos, la violència, la lluita pel prestigi, els límits simbòlics i tota la gramàtica oculta que hi ha darrere de la celebració d'una festa popular.
Tradició i modernitat dialoguen en les festes contraposant el vell i el nou, els protocols més arrelats i el no estar-se de res. Les cinc mirades dels cinc creadors contemporanis evoquen aquest diàleg entre realitats simbòliques i escenaris col·lectius que conviuen en les festes populars de les Terres de l'Ebre.
Una d'elles és La Festa a les Terres de l'Ebre. Una mirada creativa i contemporània de Roser Arques, on Influenciada pels textos del llibre "La festa de Catalunya avui" de l'antropòleg Manuel Delgado i amb l'objectiu de mostrar com és en l'acte festiu on descobrim el costat més desvergonyit de les persones.
L'altra és Correbars Amposta 2016. Festa i disbauxa de Roser Arques, on l'autora mostra un dels actes més populars de les festes de Surt al Castell d'Amposta, on s'hi poden veure joves i no tan joves, gaudint de la festa popular.
Per últim trobem Vídeocreacions Festa major d'Amposta. 2006-2009, el resultat de 4 encàrrecs a 4 creadors audiovisuals, els quals en anys successius (2006-2009) van haver de realitzar el procés de filmació, producció i muntatge a temps real en el marc dels dies que durava la Festa major per tal de ser projectats en públic com a acte final de la pròpia festa.
El Museu de les Terres de l'Ebre inaugura una exposició de les festes majors del territori
L'exposició està dividida en tres parts, dos d'elles amb fotografies de Roser Arques i l'altra amb videoprojeccions
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’agost de 2018 a les 16:56
Actualitzat el 10 d’agost de 2018 a les 17:23
Et pot interessar
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys
-
Societat Revetlla de Sant Joan 2025 a les Terres de l'Ebre: fogueres i activitats
-
Societat Ascó II inicia el 30è cicle d’operació després d’una parada amb més de 13.500 ordres de treball
-
Societat El port esportiu de les Cases d’Alcanar queda buit i el Club Nàutic denuncia «engany i marginació»
-
Societat Investiguen per prevaricació Joan Alginet, expresident del Consorci d’Aigües de Tarragona
-
Societat Tortosa activa un procés participatiu per repensar la plaça Francesc Macià de Ferreries