El canareu Sergi Marqués (2004) és un cas de precocitat. Este estudiant de primer de batxillerat és un apassionat de la tecnologia i de la informàtica. Des de menut, es va despertar en ell una gran passió per la ciència-ficció i fa anys que dedica bona part del seu temps lliure a llegir i a perfeccionar l’escriptura. Amb catorze anys va decidir escriure la seua primera novel·la i, ara, a punt de fer-ne dèsset, ja la té publicada. Es titula "La visión del superviviente. La nueva era oscura" i té 236 pàgines.
El llibre explica una història apocalíptica, però no la típica de la fi del món, en què queden pocs supervivents. Narra una epidèmia zombi que ha provocat un anarquisme a gran escala. Un jove de secundària i de naturalesa vaga se les haurà d’enginyar per a sobreviure... En esta epidèmia no hi ha dos bàndols, ni tres, ni quatre, sinó molts.
Els orígens de l’escriptura de Sergi Marqués es poden trobar en els seus autors preferits: George Orwell (1984), Dmitri Glujovski (Metro 2033), Hajime Isayama (Shingeki no Kyojin) o Ray Bradbury (Fahrenheit 451). Igual que estos escriptors, en esta novel·la Sergi combina el misteri, la conspiració i la crua violència.
Actualment, continua els seus estudis a l'Institut Sòl de Riu, d’Alcanar, i ja pensa en carreres com l’enginyeria de telecomunicacions per a quan vaja a la universitat. La seua idea és continuar escrivint, perquè la història de "La visión del superviviente. La nueva era oscura" dixa la porta oberta a una continuació i a convertir-se en una saga.
Al mes de juny de l’any 2020 l’editorial Círculo Rojo va donar el vistiplau a la publicació del llibre i va decidir de fer-ne una tirada de 200 exemplars. Entre altres llocs, el llibre es pot adquirir a La Casa del Libro; Amazon; El Corte Inglés; La Botiga d’Alcanar; la llibreria Viladrich, de Tortosa; Guaix (espai cultural), d’Amposta, i Els Diaris, de Vinaròs.
El jove canareu Sergi Marqués s'estrena amb una novel·la de ciència-ficció
“La visión del superviviente. La nueva era oscura” és el títol del primer llibre d'este jove autor, de setze anys, en què narra una història apocalíptica

- Sergi Marqués, signant la seua primera novel·la. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’abril de 2021 a les 17:21
Actualitzat el 20 d’abril de 2021 a les 17:31
Et pot interessar
-
Societat El forçut Joan Ferrer, de Deltebre, guanya el concurs televisiu «Traitors»
-
Societat Marxa enrere d’Educació: l’actual directora seguirà un any més a l’Institut Dertosa de Tortosa
-
Societat Protecció Civil manté el pla Procicat en alerta per onada de calor intensa fins al 2 de juliol
-
Societat L’habitatge nou s’estanca a l’Ebre: la promoció cau un 15,7%
-
Societat Vinebre supera els 42 graus per segon dia consecutiu de calorada
-
Societat Els estudiants de segon de Batxillerat ja poden optar al Premi de Recerca Ciutat d'Amposta