El conseller de Treball, Afers Socials i Família, Chakir El Homrani, ha reivindicat el valor dels vincles positius que generen les famílies davant la despersonalització que suposa el creixement de l'ús de pantalles i noves tecnologies. Este ha estat el principal missatge en motiu de la celebració enguany del Dia Internacional de les Famílies, que ha tingut lloc este dimecres a la tarde a Amposta. "Ens preocupa i cal fer visualitzar que la família són vincles, per tenir-los hem d'interaccionar i amb les noves tecnologies ens trobem que en les famílies i altres espais s'interacciona menys", ha subratllat el conseller. Entre els actes programats, a l'auditori de la Lira Ampostina, s'ha representat l'obra de teatre Des(connectem) i ha tingut lloc una xerrada experts per resoldre dubtes i preguntes.
Segons ha assenyalat El Homrani, la generació i manteniment d'estos vincles familiars pot quedar seriosament condicionada pel fet, cada cop més habitual en l'actual societat, de quedar "enganxats a la pantalla", fet que genera unes relacions que no són "reals". En este sentit, ha recordat el paper de la família com a vertebradora col·lectiva de comunitats en barris i pobles, tot subratllant que el trasllat de la celebració enguany a Amposta vol visualitzar també este rol de vertebració arreu del país.
El conseller, a més, ha reiterat el "compromís" del Govern amb les famílies, "de totes les tipologies", per poder garantir la generació d'estos vincles. En este context, ha situat l'aprovació esta setmana del Pla Integral de Famílies, amb una dotació de 709 milions d'euros per a polítiques específiques, juntament amb el fet que el diferents departaments tinguin "cada cop més incorporada la visió de família" en els seus projectes i decisions.
El Homrani reivindica els vincles positius de les famílies davant la despersonalització de les noves tecnologies
El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies participa en la celebració del Dia Internacional de les Famílies a Amposta
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de maig de 2019 a les 20:14
Actualitzat el 15 de maig de 2019 a les 20:23
Et pot interessar
-
Societat La Torre de l'Espanyol clebra la diversitat de l'escola El Tormo amb una «couscousada» popular
-
Societat Els drons comencen a substituir els tractors als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Així serà la prova d'alertes a dos municipis ebrencs este dijous a la tarda
-
Societat Comencen les obres per connectar a peu el centre de Tortosa amb l’Hospital Verge de la Cinta
-
Societat Els autoconsums col·lectius es disparen a la demarcació de Tarragona amb un augment del 70% en un any
-
Societat «Els herois de Vandellòs I»: el documental que destapa l’accident nuclear que es va evitar a l'Ebre