El Grup de Natura Freixe, amb el suport de la Fundación Biodiversidad, del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico, ha posat en marxa el projecte BIOTRAM per dur a terme projectes de conservació en l’àmbit de la biodiversitat terrestre. Este projecte té com a objectiu promoure la restauració ecològica en espais fluvials protegits de rius mediterranis fortament afectats per la regulació hidrològica, la introducció i proliferació d'espècies exòtiques i el canvi climàtic, entre altres.
A través de diferents metodologies de caracterització científica i actuacions de conservació es determinarà l'estat de conservació dels trams d'estudi i es millorarà la seva integritat biològica, amb l’objectiu que els resultats obtinguts es puguen replicar en altres demarcacions del territori amb les mateixes problemàtiques.
El projecte consta de diferents fases:
Una fase de compilació bibliogràfica relacionada amb la temàtica del projecte.
Una fase de caracterització i estudi de les condicions biòtiques (macro invertebrats, vegetació de ribera i ictiofauna) abiòtiques (cabals fluvials, qualitat de l'aigua).
Una fase de quantificació de índex d’integritat biològica.
Una fase de gestió d'espècies exòtiques i millora de l'hàbitat de ribera.
Creació de zones de control i gestió d'espècies exòtiques.
Actuacions de formació i divulgació del projecte.
Les zones d'estudi seleccionades es localitzen en els espais protegits de la Ribera d'Ebre: el Meandre de Flix i l'Illa del Galatxo de Móra la Nova. I també en un tram del riu Xúquer a la Ribera Alta (País Valencià).
El projecte es desenvolupa des del passat més de novembre del 2019 i finalitzarà l'octubre del 2021.
El Grup Natura Freixe crea un nou projecte per conservar la biodiversitat en espais fluvials protegits
BIOTRAM,millora de la integritat biològica en espais fluvials protegits de la Xarxa Natura 2000 de rius mediterranis regulats

ARA A PORTADA
Publicat el 02 de març de 2020 a les 15:07
Actualitzat el 02 de març de 2020 a les 15:34
Et pot interessar
-
Societat Trenta ebrencs transplantats en un any i trenta més en llista d'espera
-
Societat La Torre de l'Espanyol clebra la diversitat de l'escola El Tormo amb una «couscousada» popular
-
Societat Els drons comencen a substituir els tractors als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Així serà la prova d'alertes a dos municipis ebrencs este dijous a la tarda
-
Societat Comencen les obres per connectar a peu el centre de Tortosa amb l’Hospital Verge de la Cinta
-
Societat Els autoconsums col·lectius es disparen a la demarcació de Tarragona amb un augment del 70% en un any