El Grup Balfegó ha sol·licitat ajuda institucional per poder afrontar la reconstrucció de la seua nau de processament de tonyina vermella, destruïda el passat 22 de juny, després de declarar-hi un incendi, així com per poder mantenir els plans d'expansió previstos per l'empresa. El Grup Balfegó, amb una facturació de 50 milions d'euros, dóna feina a unes 250 famílies.
L'empresa ha sol·licitat estes ajudes a Teresa Jordà, Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, durant la visita que va realitzar a les instal·lacions de l'empresa pesquera el passat divendres 25 de juny. Grup Balfegó, que vol reconstruir les instal·lacions afectades, basa esta sol·licitud en el procés d'inversió contínua feta pel grup des que van construir les instal·lacions l'any 2005 i en l'alt impacte econòmic de Balfegó a Catalunya.
En este sentit, el Grup ja ha emprès un pla de contingència per assegurar el 100% de les seves comandes al mercat i del 100% dels llocs de treball de l'empresa.
Per la seua banda, Teresa Jordà ha manifestat la seua voluntat de posar en coneixement d'altres àrees de la Generalitat la situació i necessitats del Grup, així com consultar "totes les vies que puguen existir de finançament a Madrid". Teresa Jordà també es va comprometre a "parlar personalment amb la Consellera d'Empresa i amb el vicepresident del Govern per veure si hi ha vies de finançament a què ens puguem acollir". La consellera també va transmetre a Grup Balfegó el seu compromís de posar en valor el gran treball realitzat per l'empresa, així com el desenvolupat dins del sector.
Finalment, aprofitant l'assistència de Jordi Gaseni, alcalde de l'Ametlla de Mar, a la comitiva que va visitar les instal·lacions el passat divendres, el Grup Balfegó també va sol·licitar poder construir uns congeladors més alts que els actuals (9 metres), com així ho especifica l'actual llei d'urbanisme local, tot i que les recomanacions tècniques indiquen que l'altura d'estos congeladors ha de ser de 15 metres.
En este sentit, i segons va manifestar l'alcalde de l'Ametlla, "estem treballant amb la modificació del Pla General d'Urbanisme per a poder fer esta modificació. Fins a l'octubre no tindrem una resolució. Però parlarem amb la Comissió d'Urbanisme de les Terres de l'Ebre i el debatrem en sessió plenària".
La visita a les instal·lacions del Grup Balfegó es va desenvolupar el passat divendres i a més de Teresa Jordà i de l'alcalde de l'Ametlla, també van assistir Sergi Tudela, director general de pesca, Ferran Grau, director de ST del DARP a les Terres de l'Ebre i Jordi Aranda, cap de Gabinet. Per part del Grup Balfegó la representació de l'empresa va estar presidida per Manel Balfegó i Pere Vicent Balfegó, presidents de la companyia i les seves esposes i conselleres delegades Montse Brull i Salomé Gaseni, a més del director financer José Martín.
El Grup Balfegó demana ajuda per a reconstruir la seua nau cremada
La consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Teresa Jordà, ha visitat les instal·lacions de l'Ametlla de Mar
Ara a portada
Publicat el 02 de juliol de 2018 a les 14:20
Actualitzat el 02 de juliol de 2018 a les 14:39
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig