D’entre estos 523, 14 són ebrencs. Concretament, n’hi ha 7 del Montsià, la comarca del territori amb més estudiants amb qualificació d’excel·lent. El segueixen el Baix Ebre, amb 5, i la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, amb un alumne cadascuna.
La Generalitat va crear estos guardons, el 2001, amb la finalitat de premiar els alumnes que havien obtingut millors resultats en les PAU.
En el seu discurs, Torra va parlar de la importància de l’educació per a construir una societat justa i millor. També va recordar els presos polítics i va exhortar els alumnes a ser conscients de la responsabilitat que tenen a l’hora de construir el futur.
El president va ser acompanyat de la consellera d’Empresa i Coneixement, Maria Àngels Chacón, i pel secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau.

Foto de conjunt dels alumnes distingits. Foto: Gencat