El Govern de la Generalitat, a través de Montse Gatell, presidenta de l'Institut Català de les Dones (ICD), condemna enèrgicament l’homicidi d’una dona ahir Amposta, presumptament a mans de la seva parella -que posteriorment es va suicidar- i expressa el seu sentit condol a la família de la víctima.
La presidenta de l’ICD ha reiterat el ple suport del Govern a les dones que travessen situacions de violència masclista i al seu entorn, així com el compromís d’avançar en la seva protecció, la coordinació i els mecanismes de prevenció i detecció precoç.
Gatell ha subratllat que “la lluita contra la violència masclista i la seva eradicació és una prioritat pel Govern de la Generalitat de Catalunya”. I ha recordat que “els assassinats masclistes són la mostra més extrema d’una violència molt més extensa, silenciosa i tolerada que la nostra societat encara no acaba d’identificar totalment donat el seu caràcter estructural”.
La presidenta de l’ICD ha explicat que “si no avancem en la identificació de la violència masclista no podrem prevenir-la perquè no estarem educant en els valors que la contraresten”. “I esta”, ha puntualitzat, “és una feina de tota la societat. Tots i totes hem d’actuar i transmetre al nostre entorn, sobretot a infants i joves, el reconeixement de les diferències, el respecte mutu i la resolució pacífica dels conflictes”.
Les dones que es troben en esta situació o les persones del seu entorn poden trucar al telèfon 900 900 120, que és un servei 24 hores, confidencial i gratuït, o adreçar-se a algun dels serveis municipals o comarcals d’informació i atenció a les dones (SIAD) que ofereixen atenció de proximitat en tot el territori de Catalunya.

ARA A PORTADA
Publicat el 29 de gener de 2014 a les 10:32
Et pot interessar
-
Societat Què fer el cap de setmana de l'15 al 17 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat Neix l'entitat Suport Terres de l'Ebre per establir canals d'ajut a través del voluntariat
-
Societat L’Ajuntament de Tortosa ha començat obres de reforma al centre d’acollida d’animals
-
Societat Tres terratrèmols a la zona del projecte Castor reobrin el debat sobre la seguretat del segellament dels pous
-
Societat L’Hospital Verge de la Cinta supera el tràmit clau per ser hospital universitari de la URV
-
Societat L'eclipsi total del 2026 trenca la tendència del turisme: reserves a un any vista a les Terres de l'Ebre