El Delta de l'Ebre ha tornat a ser l'epicentre de la dansa i circ contemporanis amb el festival Deltebre Dansa, que ha tancat la dotzena edició este cap de setmana amb una xifra rècord de visitants. En les dos setmanes que ha durat el certamen, fins a 15.000 visitants han passat pel festival, 3.000 més que en l'edició anterior. Els tallers i cursos per a professionals han rebut la participació de 160 ballarins de 55 països d'arreu del món i de 450 alumnes en els cursos d'iniciació. Tot plegat, ho han fet estrenant ubicació: per primer cop, tots els espectacles s'han localitzat a una carpa al passeig fluvial a la vora del riu, tot separant els espais de formació dels d'oci. Una altra de les novetats ha estat la inauguració de la Nit d'Espais Alternatius, que va expandir les arts escèniques per tot el municipi.
Durant quinze dies, per Deltebre Dansa han passat diverses figures destacades del sector, com el coreògraf i cineasta belga Wim Vandekeybus, Maura Morales, Cesc Casadesús, Kristina i Sadé Alleyne, Marlene Monteiro Freitas, entre d'altres. En esta edició també s'ha ampliat l'oferta per a professionals amb la incorporació d'un taller monogràfic, dos laboratoris creatius i un cicle de conferències.
L'últim dia del certamen va incloure la mostra del laboratori creatiu guiat per Erick Jiménez i Will Menter, al Passeig del Riu, en una estructura de fustes creada expressament per a l'ocasió. Després, als espais de formació, es va fer el pas a la mostra de tots els cursos d'iniciació, on els participants amateurs van actuar, davant d'un miler de persones, després d'haver treballat durant dues setmanes en els tallers de Bollywood, amb Narendra Patil; dansa contemporània d'iniciació, amb Thomas Guiraud, i avançada, amb Marijo Alonso i Marion Sparber, i percussió corporal, amb Adi Zalinger.
La cloenda va acabar ahir dissabte al vespre amb la projecció d'un vídeo resum de la 12a edició del realitzador deltebrenc Albert Vidal i l'actuació de les participants professionals del laboratori creatiu de Maura Morales, seguida per diverses mostres que van dur a terme els mateixos participants professionals del Festival. La celebració de comiat, en què van participar el director general de Creació i Empreses Culturals de la Generalitat, Quim Torrent; el vicepresident del Consell Comarcal del Baix Ebre, José Emilio Bertomeu, i l'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, va traslladar-se fora de la carpa.
El Festival Deltebre Dansa tanca la 12a edició amb una xifra rècord de visitants
Pel certamen han passat 15.000 espectadors, 160 professionals i 450 alumnes d'iniciació
ARA A PORTADA
-
El jutjat d'Amposta investiga dues persones per la venda il·lícita de monedes històriques d’alt valor Redacció
-
-
L'helicòpter del SEM amb base a Móra d'Ebre es traslladarà a Reus fins disposar del nou heliport Redacció
-
-
Tortosa completa la primera fase de la renovació del gimnàs del WIN i el nou espai de fitnes al solàrium Redacció
Publicat el
24 de juliol de 2016 a
les 18:02
Actualitzat el
24 de juliol de 2016 a les
18:28
Et pot interessar
-
Societat
Renovada la passarel·la de fusta del port de l’Ametlla de Mar
-
Societat
Hife reforça amb quinze busos les línies que connecten Terres de l'Ebre amb Tarragona i Barcelona
-
Societat
Reobert el tram de la Via Verda entre Bot i Prat de Comte després de l'arranjament d'un túnel
-
Societat
El Delta i l'interior de les Terres de l'Ebre viuran un minut de glòria amb l'eclipsi solar
-
Societat
El consum del CAT s'incrementa un 3,9% durant el 2025, fins als 77,4 hectòmetres cúbics
-
Societat
Tortosa s’incorpora al projecte Mapadeball amb alumnes dels instituts Dertosa i Cristòfol Despuig
