El Mercat de les Flors estrena aquest divendres el nou espectacle del coreògraf tortosí Roberto Olivan 'Gold'. L’obra, que es podrà veure fins el 3 d’abril, fa confluir a escena ballarins amb perfils molt diversos que conformen una paleta de colors com a reflex de la pluralitat social. Així, damunt l’escenari hi haurà una ballarina d’arrels gitanes, un ballarí amb acondroplàsia, un intèrpret que tot just arrenca la seua carrera i el propi Olivan. Entre les qüestions que aborda l’espectacle hi ha la riquesa de la diversitat, les veritats interiors, les normalitats quotidianes i "l’or que tots portem dins". Segons han explicat, ‘Gold’ convida a la convivència, la tolerància, la diversitat i a l’acceptació d’un mateix.
“De fet, la veritable bellesa podria no estar en la superficialitat d'alguns dels models que avui mitifiquem, sinó en els que sovint passen desapercebuts. La verdadera llum, que no encega sinó que enriqueix, habita en allò desigual, en l'autenticitat”, han comentat. L’espectacle planteja una reflexió sobre el dualisme entre profunditat i superficialitat.
Segons han explicat, amb aquest espectacle és el primer cop que el coreògraf planteja un projecte dirigit també al púbic jove. Neix de la voluntat d’evidenciar que tots som “sensibles, fràgils, forts, orgullosos, creatius i amb esperit de superació”.
Durant 65 minuts l’obra planteja diferents capes de lectura i submergeix l’espectador en un viatge carregat de sensacions. La música original de l'espectacle està signada per Riccardo Nova. El compositor italià s'ha inspirat les històries del poema hindú Mahabharata que narra un viatge cap al possible final de la humanitat, després d'una edat d'or seguida de successius períodes de declivi i involució. La Interpretació anirà a càrrec del grup d’Icarus vs Muzak ensemble.
El coreògraf Roberto Olivan explora en la riquesa de la diversitat amb l’espectacle «Gold»
La producció del coreògraf tortosí es podrà veure al Mercat de les Flors de l’1 al 3 d’abril
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de març de 2022 a
les 17:21
Actualitzat el
31 de març de 2022 a les
17:43
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
El Vaticà envia el sacerdot tortosí Jordi Bertomeu a reparar les víctimes del Sodalici al Perú
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
