El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) farà el segon tractament per combatre les larves de mosquit en arrossars periurbans, la setmana vinent. Concretament, es durà a terme a les zones de l'Ampolla, Camarles, l'Aldea, Deltebre, Riumar, Amposta, Eucaliptus, Poble Nou, Sant Jaume d'Enveja, els Muntells i la Ràpita. La previsió és tractar 2.100 hectàrees d'arrossars en tres dies si les condicions meteorològiques ho permeten. Una avioneta estén el producte BTI, que també s'usa al riu Ebre per a les larves de mosca negra. És el segon any que es fa servir per al mosquit i n'estudien l'eficàcia als arrossars. Les pluges afavoreixen la proliferació del mosquit.
El segon tractament es programa pocs dies després del primer perquè s'ha detectat un increment de la població de mosquit a través de les captures d'adults que realitzen els tècnics del COPATE. Als espais naturals ja s'han tractat dues mil hectàrees, aproximadament, de les cinc mil previstes.
Paral·lelament, el president del COPATE, Xavier Faura, s'ha reunit este dimecres amb el director dels serveis territorials d'Acció Climàtica, Jesús Gómez, per avançar en la redacció del conveni plurianual que ha de garantir tots estos tractaments.
El COPATE farà el segon tractament contra els mosquits en arrossars del Delta la setmana vinent
Els tècnics avaluen l'eficàcia del biocida BTI en la segona campanya d'aplicació
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juliol de 2022 a les 18:21
Actualitzat el 06 de juliol de 2022 a les 18:28
Et pot interessar
-
Societat
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
-
Societat
L’Aldea arranja camins municipals afectats per les pluges torrencials
-
Societat
El COPATE rebrà 900.000 euros del Govern per al control del mosquit i la mosca negra
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la plaça Carles III de la Ràpita
-
Societat
L’Ajuntament de Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores setmanals
