El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE) ha iniciat la tramitació per ampliar en 45.000 metres quadrats les instal·lacions de tractament de residus del Mas de Barberans . El projecte s'ha presentat al director de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC), Isaac Peraire, que l'ha visitat. El projecte contempla la construcció d'una nova planta de compostatge, amb capacitat per tractar 15.000 tones de fracció orgànica anuals, i una planta de tractament mecànic-biològic per a la fracció resta, amb una capacitat de 40.000 tones anuals. La tramitació del projecte es preveu que s'allargui un any i a final de 2022 es comenci a executar l'actuació, que suposarà una inversió d'uns 25 milions d'euros.
El COPATE té llest el projecte bàsic per a l'ampliació de l'abocador del Mas de Barberans. L'Ajuntament ha d'aprovar el pla especial urbanístic i traslladar-ho a la Comissió d'Urbanisme de les Terres de l'Ebre perquè ho aprove.
El centre té actualment una planta de compostatge i un dipòsit controlat, que es va posar en funcionament l'any 1993 i es va explotant per fases. La primera fase I està clausurada, la segona semiclausurada. S'està executant ara la tercera fase que té una vida útil d'un any.
L'ARC finançarà l'ampliació i l'adquisició de dues màquines per millorar el funcionament de les instal·lacions actuals, una màquina per retractilar les bales compactades de brossa que es disposen al dipòsit controlat de residus (per minimitzar la dispersió de volàtils per les fortes ràfegues de vent de la zona), i una màquina per triturar el material procedent de deixalleries com són els residus voluminosos i la fracció vegetal.
El COPATE ampliarà el Centre de tractament de residus de l'Ebre del Mas de Barberans
Societat
Es construirà una nova planta de compostatge i una planta de tractament mecànic-biològic per a la fracció resta
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de juliol de 2021 a
les 17:39
Actualitzat el
21 de juliol de 2021 a les
17:47
Et pot interessar
-
Societat
L’activista de Tortosa Andreu Curto s’enfronta a un nou judici arran de la vaga general de fa 14 anys
-
Societat
Primer dia de curs a l'Ebre: els alumnes tornen a classe mentre els docents tallen l’N-340
-
Societat
Tortosa ajorna els focs de la Cinta a l'11 de setembre per l’alt risc d’incendi
-
Societat
Roquetes brinda de nou pel producte local amb «De Roquetes Vi, i Punyetes Baixo»
-
Societat
Fiscalia rebaixa la petició de presó per a l'exgerent de la cooperativa de l'Aldea per les dilacions indegudes
-
Societat
L'Ajuntament de Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort del nadó
