El ple del Consell de Seguretat Nuclear (CSN) ha informat favorablement a la renovació de l'autorització per explotar les centrals nuclears Ascó I i II (Ribera d'Ebre). També s'ha mostrat a favor de renovar l'autorització de protecció física i el pla de gestió de residus, però els dictàmens inclouen límits i condicions i instruccions tècniques complementàries per a les dues plantes. La renovació permet explotar Ascó I fins al 2030 i Ascó II fins al 2031. L'informe del CSN es remetrà al Ministeri per a la Transició Ecològica perquè ho autoritze. El Consell diu que la decisió es basa "en el correcte funcionament de la nuclear i en l'adequat nivell de manteniment de seguretat per seguir operant".
Segons el Consell de Seguretat Nuclear l'informe és favorable perquè s'ha constat "la capacitat" de la instal·lació per donar resposta als requisits normatius actuals "de més exigència" més enllà dels "estrictament requerits en el disseny original" i perquè ANAV (Associació Nuclear Ascó-Vandellós), titular la central, ha fet propostes de millora de la seguretat a la vegada que ha complert amb els requisits de l'autorització concedida el 2011.
A més de 10 i 11 límits i condicions establerts per a la cada unitat, també es requereixen 6 Instruccions Tècniques Complementàries (ITC) que inclouen propostes de l'avaluació feta pel CSN; requisits de risc intern d'inundació i aspersió; accions vinculades al programa de protecció contra incendis; i requisits del Pla integrat d'avaluació i gestió de l'envelliment i l'operació a llarg termini.
El CSN també dona suport a la modificació del disseny de la nuclear d'Ascó per completar la incorporació de la normativa NFPA-805 dels sistemes de protecció contra incendis i de les Especificacions Tècniques de funcionament d'emmagatzematge i transport del contenidor HI-STORM/HI-STAR.
El Consell de Seguretat Nuclear informa a favor de renovar l'explotació de les nuclears Ascó I i II
L'organisme assenyala límits i condicions perquè les plantes funcionin fins a 2030 i 2031
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de juliol de 2021 a
les 18:30
Actualitzat el
28 de juliol de 2021 a les
18:44
Et pot interessar
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
-
Societat
Operatiu policial a l’AP-7 a l’Aldea contra la delinqüència a les vies
-
Societat
Aigües de Tortosa invertirà 2,5 milions d'euros en substituir els comptadors i implantar la telelectura
-
Societat
Anna Ferràs, nova presidenta de la Demarcació de Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes
-
Societat
La Ràpita alça la veu contra la retallada de línies educatives
