El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha donat per finalitzat el cicle de xerrades i tallers sobre corresponsabilitat i cures, una iniciativa adreçada a les Associacions de Familiars d’Alumnes (AFA) dels centres d’educació infantil i primària de la comarca. L'actuació, emmarcada dins del programa Temps per Cures a la Ribera d’Ebre, ha ofert espais de reflexió i eines pràctiques per avançar cap a una criança més igualitària.
Entre els mesos d’octubre i novembre, les AFA van poder triar entre quatre tallers amb diferents enfocaments metodològics, tots ells centrats en l’objectiu comú d'avançar en la corresponsabilitat. Els continguts abordats han estat diversos, incloent els treballs als diferents àmbits de la vida, la gestió de límits i rebequeries, les desigualtats de gènere en l’àmbit de cures, i la focalització en les noves masculinitats i el paper dels pares en l’educació.
“Els tallers són fonamentals perquè la corresponsabilitat no és només una qüestió logística, sinó un canvi cultural i social que hem d’impulsar des de la base, des de l’educació familiar. Estem especialment satisfetes amb l’alta participació i, cal destacar, que un 23% dels participants han estat homes, cosa que indica que el canvi de model familiar està en marxa, però que queda molt camí per recórrer”, ha dit la consellera d’Igualtat i Feminismes, Maria Rosa Garcia Piñol.
Per tal de garantir la màxima participació, les AFA han sol·licitat un servei de monitoratge per a infants paral·lel a la realització del taller. El servei ha permès que un total de 44 infants d’entre 1 i 12 anys fossin atesos mentre els seus progenitors assistien a les sessions. Les sessions, de dues hores de durada, s’han celebrat en un total de quatre municipis, la Torre de l’Espanyol, Rasquera, Tivissa i Miravet. En conjunt, hi han participat un total de 48 persones, de les quals 11 han estat homes.
