El catamarà elèctric ha costat al voltant d'un milió d'euros i s'ha finançat, majoritàriament, a través de la subvenció de 2 milions d'euros aconseguida dels Plans de sostenibilitat turística per a destinacions sostenibles dels fons europeus Next Generation -que el consistori complementarà aportant mig milió d'euros més-.
Propulsat íntegrament amb electricitat i amb capacitat màxima per a 120 persones, el vaixell va arribar, finalment, després d'un llarg periple des de Cantàbria, aquest dimecres passat a l'embarcador fluvial d'Amposta. Este dilluns al matí l'han visitat l'alcalde, Adam Tomàs, acompanyat de la regidora de Turisme, Inés Martí, i el regidor d'Hisenda, Tomàs Bertomeu.
De moment, segons ha reconegut el mateix alcalde, encara trigarà a posar-se en marxa. Abans, caldrà licitar la seva gestió a càrrec d'una empresa privada. Sense cap previsió concreta, la idea és que pugui entrar en funcionament la pròxima temporada turística. L'Ajuntament treballa en el disseny de les rutes turístiques pel riu, que mostrin la façana fluvial, expliquin episodis de la batalla de l'Ebre -com l'operació de distracció a la Carrova- o la biodiversitat del tram final del riu i el Delta. També es contractarà una empresa perquè mantingui el vaixell en condicions.
De moment, segons ha reconegut el mateix alcalde, encara trigarà a posar-se en marxa. Abans, caldrà licitar la seva gestió a càrrec d'una empresa privada. Sense cap previsió concreta, la idea és que pugui entrar en funcionament la pròxima temporada turística. L'Ajuntament treballa en el disseny de les rutes turístiques pel riu, que mostrin la façana fluvial, expliquin episodis de la batalla de l'Ebre -com l'operació de distracció a la Carrova- o la biodiversitat del tram final del riu i el Delta. També es contractarà una empresa perquè mantingui el vaixell en condicions.
El vaixell ha de ser la principal o una de les principals peces sobre les quals s'articuli el projecte de "turisme sostenible", "patrimonial" i de "recuperació de la memòria històrica" que impulsa el consistori. "Amposta havia de viure de cara el riu i l'arribada del vaixell és la millor forma de fer-ho", ha insistit Tomàs.
En este sentit, ha recordat que l'activitat i rutes del vaixell s'inscriu dins de la conversió i connexió de la via verda de la Vall de Zafan per al circloturisme -prevista pel 2025- o la recuperació de les cases del Castell amb una zona amb diversos serveis, a més de la continuïtat dels treballs de recuperació de la façana fluvial. "És un projecte que té una continuïtat molt llarga i és dinàmic", ha tancat l'alcalde.
En este sentit, ha recordat que l'activitat i rutes del vaixell s'inscriu dins de la conversió i connexió de la via verda de la Vall de Zafan per al circloturisme -prevista pel 2025- o la recuperació de les cases del Castell amb una zona amb diversos serveis, a més de la continuïtat dels treballs de recuperació de la façana fluvial. "És un projecte que té una continuïtat molt llarga i és dinàmic", ha tancat l'alcalde.