TV3 ha començat el rodatge de la producció El lloc dels fets, una producció que es basa en la descoberta d’esdeveniments de caràcter històric que van passar a llocs concrets d’arreu del país. El programa, presentat per Marc de las Heras, fa una investigació periodística que vol resoldre misteris i conèixer els fets que podrien haver canviat el present, segons ha informat la Conselleria de la Presidència de la Generalitat en un comunicat.
La sèrie documental històrica, que s’emetrà l’any 2017, mostrarà 13 indrets amb 13 històries, la majoria poc conegudes, que porten a un passat que va des dels ibers fins a principis del segle XX. Cadascun dels tretze capítols s’ocuparà també dels diferents escenaris i monuments, del seu entorn i dels atractius que ofereixen actualment.
El film recorrerà diferents punts de la geografia catalana per conèixer traïcions, estafes, crims, secrets, obsessions o venjances que van succeir al Castell de Miravet (Ribera d'Ebre), a Sant Pere de Casserres (Osona), al poblat ibèric d'Ullastret (el Baix Empordà), el Palau Maricel de Sitges (El Garraf) i la Seu Vella de Lleida (el Segrià).
També mostrarà els monestirs de Santes Creus (l'Alt Camp), Sant Pere de Rodes (l'Alt Empordà), Sant Cugat del Vallès (el Vallès Occidental) i Santa Maria de Ripoll (Ripollès), a més, del Palau Reial de Barcelona (el Barcelonès), la Universitat de Cervera (la Segarra) i la fàbrica Asland de Castellar de n'Hug (el Berguedà).
De las Heras mostra en aquesta nova producció la seva faceta d'historiador, i guia l'espectador per lloc on van passar fets històrics singulars. De las Heras també investiga les pistes amb l'ajuda d'historiadors i especialistes, segons ha informat la Conselleria de la Presidència de la Generalitat en un comunicat.
La producció de TV3 i Createl, dirigida per Jesús Font, compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, a través de l'Àgència Catalana del Patrimoni Cultural i de l'Agència Catalana de Turisme.
El Castell de Miravet, protagonista d'un nou programa de TV3
Comença el rodatge d'«El lloc dels fets», la nova producció de la televisiópública catalana | La sèrie documental es basa en la descoberta d’esdeveniments de caràcter històric que van passar a llocs concrets d’arreu del país
ARA A PORTADA
-
El pla funcional del nou hospital universitari de les Terres de l'Ebre, adjudicat per 240.000 euros Redacció
-
-
ACA i ajuntaments ebrencs acceleren les basses de laminació per reduir la força dels aiguats Redacció
-
El ple de Tortosa tomba les al·legacions de Junts i aprova definitivament el pressupost del 2026 Redacció
-
ERC i Movem-PSC repetiran l’aliança per mantenir Junts per Tortosa apartat de l’alcaldia? Sílvia Berbís Morelló
Publicat el
28 de juny de 2016 a
les 18:58
Actualitzat el
28 de juny de 2016 a les
19:27
Et pot interessar
-
Societat
Deltebre celebrarà els 50 anys amb una mirada a la memòria, la identitat i el futur
-
Societat
La Terra Alta homenatja els terraltencs deportats als camps de concentració nazis
-
Societat
Benifallet recorda els veïns deportats als camps nazis amb tres llambordes Stolpersteine
-
Societat
Amposta programa tallers, conferències i xerrades per celebrar les V Jornades de Cultura Menstrual
-
Societat
El COPATE inicia els tractaments de control del mosquit al delta de l’Ebre
-
Societat
Roquetes commemora el Dia Mundial contra l’LGTBI-fòbia amb l’Unicorns Party XXL
