La Universitat Rovira i Virgili (URV) i l'Institut Català de la Salut (ICS) Terres de l'Ebre han construït una aula de simulació clínica al campus de Tortosa. Este recurs permetrà millorar la formació dels professionals, residents i estudiants per recrear ambients i millorar l'actuació i la presa de decisions clíniques. L'àrea de simulació i innovació està situada en la tercera planta del Campus Terres de l'Ebre de la URV. S'ha dotat amb una unitat d'hospitalització i d'especialització, una sala de debreifing en directe i sincrònic, una unitat d'atenció primària o polivalent, una sala tècnica i vestidors. L'espai té una reserva de 185 metres quadrats que permetria crear vuit sales.
El projecte es va iniciar fa quatre anys i s'ha pogut desenvolupar amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona. Es tracta d'un espai de simulació clínica "modern i funcional" dins de la Universitat, per disposició de tota l'oferta formativa modular. S'està treballant per oferir cursos orientats a fonaments i habilitats tècniques i no tècniques de l'alumnat. El rectorat del campus ha destacat que estes prestacions permeten "igualar l'oferta formativa en simulació clínica" que hi ha en altres regions sanitàries del país.
El Campus de l'Ebre de la URV incorpora una aula de simulació clínica per a estudiants i residents
L'espai permet recrear situacions reals per millorar l'actuació i la presa de decisions clíniques
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de setembre de 2021 a les 16:15
Actualitzat el 27 de setembre de 2021 a les 16:25
Et pot interessar
-
Societat Alumnes de l’Institut Dertosa donen veu a les dones ebrenques silenciades per la Guerra Civil
-
Societat Mor Paco Faiges i Ribas, històric vicepresident de la Cambra de Comerç de Tortosa
-
Societat Territori millora el drenatge de la carretera dels Valentins, a Ulldecona, per evitar les inundacions
-
Societat Retards i autobusos alternatius a Rodalies afecten l’enllaç de les Terres de l’Ebre amb Barcelona
-
Societat Una trentena de plantadors s'enfanguen a la Festa de l'Arròs de Deltebre
-
Societat El cribratge del càncer de coll uterí s’estén a les Terres de l’Ebre amb una prova més precisa que la citologia