El Departament d'Educació treballa en un nou model de batxillerat més flexible i competencial per renovar el currículum actual, del 2008. A més, també es vol sumar una nova modalitat de batxillerat a les especialitats ja existents que siga de caràcter més general i permeti a l'alumne anar definint l'especialitat a mesura que avança. D'altra banda, es possibilitaria fer el batxillerat en tres anys, i no dos. Segons ha afirmat a TV3 Maite Aymerich Boltà, directora general de Currículum i Personalització del departament, la idea és que el batxillerat "doni resposta a la necessitat de l'alumnat d'estar preparat fer una trajectòria personal". "Volem que sigui un currículum competencial, obert, flexible, facilitador i orientador", ha dit.
Tal com publica TV3 i han explicat fonts del Departament a l'ACN, el nou batxillerat tindrà tres modalitats -científic/tecnològic, humanístic/social i artístic- i una de nova, la modalitat 'general', amb més "passarel·les" i opcions de diverses modalitats.
Les mateixes fonts afirmen que volen que siga una etapa educativa "útil en ella mateixa" i que, per exemple, el segon any no estigue tan orientat a les proves d'accés a la universitat (PAU).
En este sentit, matisen que no ha de ser una etapa "traumàtica" ni anar només orientada a anar a la universitat, sinó que ha d'oferir "itineraris i camins" i tenir un component "molt orientador".
També creuen que hi ha d'haver una "passarel·la" amb l'ESO perquè no siga un "canvi total".
La previsió amb què treballa el Departament és tenir llest el nou decret de batxillerat la primavera del 2022, perquè pugui entrar en vigor ja en el curs 2022-2023.
Al següent curs, el 2023-2024, les PAU podrien haver estat modificades per tenir coherència amb el nou pla d'estudis.
Educació treballa en un nou batxillerat més flexible, competencial i amb una nova modalitat general
El departament vol aplicar el nou currículum a partir del curs 2022-2023
ARA A PORTADA
-
-
La consellera Niubó visita les noves llars d'infants de Tortosa i les titlla «d'aposta històrica» Redacció
-
Tortosa: dos anys de govern d'esquerres amb la pressió de l'oposició al clatell Sílvia Berbís Morelló
-
Deltebre: consolidació d’un lideratge personalista en un consistori sense oposició real Xavi Llambrich
-
Veïns i ecologistes denuncien males olors i sorolls de la planta Kronospan a Tortosa Sílvia Berbís Morelló
Publicat el 05 de febrer de 2021 a les 20:32
Actualitzat el 05 de febrer de 2021 a les 20:45
Et pot interessar
-
Societat Sant Joan: el teatre com a eina per ensenyar infants i joves a tirar petards de forma segura
-
Societat El sector pesquer de la Ràpita alerta que l'augment de la malla reduirà captures i ingressos
-
Societat Dos quilòmetres de pantalles acústiques per reduir el soroll al pas de l'AP-7 per l'Ametlla de Mar
-
Societat Festa del Renaixement de Tortosa 2025: gremis i defensa de la muralla, eix central
-
Societat Tortosa amplia les subvencions per rehabilitar habitatges i millorar locals
-
Societat Talls de trànsit al castell de Miravet per obres d’estiu