Durant la realització de les obres de construcció de la Marina Seca a l’embarcador de l’Aldea han trobat un dels nius de metralladora de la línia de defensa del Front de l’Ebre del bàndol Republicà de la Guerra Civil. El front republicà que va contenir el bàndol dels revoltats va construir a l’abril de 1938 la línia defensiva dels atacs del front franquista, que es preveu que estava formada per aproximadament 50 nius de metralladora.
Irene Negre Regidora d’Acció Cultural: “Aquest govern també tenim el compromís de preservar la nostra història i és per això mateix que ens enorgulleix haver pogut trobar aquest niu de metralladores, que
conservarem, documentarem i preservarem per tal que pugui ser visitable. A hores d’ara fem una crida a respectar l’espai i no accedir-hi per tal que els arqueòlegs puguin fer el seu treball. A més, des de l’Ajuntament, continuarem amb la recerca per tal de preservar tots aquells nius de metralladora que a hores d’ara encara es troben en peu al nostre terme municipal. Demanem també que qualsevol persona que dintre els seus terrenys detecti alguna construcció es pose en contacte amb l’Ajuntament per tal de fer una visita i començar a treballar per preservar i arreglar l’espai.”
Descobert un niu de metralladores de lâany 1938 a l'Aldea
El front republicà va construir a l’abril de 1938 la línia defensiva dels atacs del front franquista

- Niu de metralladores descoberta a l'Aldea durant les obres de construcció de Marina Seca a l'embarcador -
- Ajuntament de l'Aldea
ARA A PORTADA
-
La Generalitat executa un centenar d'actuacions per reconstruir els espais malmesos pels aiguats a les Terres de l'Ebre Redacció
-
El Govern destinarà 37,5 milions d'euros per reduir el risc d'inundacions a les Terres de l'Ebre Bernat Surroca Albet
-
-
La colla de diables Sheron de Móra d’Ebre és finalista al Premi Adifolk 2025 com a grup de l’any Redacció
-
Els Mossos detenen el primer tinent d'alcalde de Gandesa per presumpta estafa de 30.000 euros a un amic Redacció
Publicat el 01 d’agost de 2021 a les 12:03
Actualitzat el 01 d’agost de 2021 a les 12:11
Et pot interessar
-
Societat El servei de manteniment de l'enllumenat públic de Deltebre serà municipal
-
Societat Dos anys i mig, l’espera mitjana pels ajuts a la instal·lació de plaques solars a casa
-
Societat Retorn a casa amb la fita aconseguida: la volta al món en bicicleta i 30.000 euros per al projecte Emma
-
Societat Onze centres de salut de les Terres de l'Ebre incorporen un sistema d'admissió pel mòbil
-
Societat El delegat del govern espanyol a Catalunya anuncia un estudi per actuar en els trams inundables de l'AP-7 i l'N-340
-
Societat Alcanar estudia enderrocar cases d'un barranc i traslladar els veïns: «Serien els primers refugiats climàtics del país»