Durant la realització de les obres de construcció de la Marina Seca a l’embarcador de l’Aldea han trobat un dels nius de metralladora de la línia de defensa del Front de l’Ebre del bàndol Republicà de la Guerra Civil. El front republicà que va contenir el bàndol dels revoltats va construir a l’abril de 1938 la línia defensiva dels atacs del front franquista, que es preveu que estava formada per aproximadament 50 nius de metralladora.
Irene Negre Regidora d’Acció Cultural: “Aquest govern també tenim el compromís de preservar la nostra història i és per això mateix que ens enorgulleix haver pogut trobar aquest niu de metralladores, que
conservarem, documentarem i preservarem per tal que pugui ser visitable. A hores d’ara fem una crida a respectar l’espai i no accedir-hi per tal que els arqueòlegs puguin fer el seu treball. A més, des de l’Ajuntament, continuarem amb la recerca per tal de preservar tots aquells nius de metralladora que a hores d’ara encara es troben en peu al nostre terme municipal. Demanem també que qualsevol persona que dintre els seus terrenys detecti alguna construcció es pose en contacte amb l’Ajuntament per tal de fer una visita i començar a treballar per preservar i arreglar l’espai.”
Descobert un niu de metralladores de lâany 1938 a l'Aldea
El front republicà va construir a l’abril de 1938 la línia defensiva dels atacs del front franquista
- Niu de metralladores descoberta a l'Aldea durant les obres de construcció de Marina Seca a l'embarcador -
- Ajuntament de l'Aldea
ARA A PORTADA
Publicat el 01 d’agost de 2021 a les 12:03
Actualitzat el 01 d’agost de 2021 a les 12:11
Et pot interessar
-
Societat
Fires i mercats de Nadal 2025 a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa obre la ciutat al riu amb una zona d'oci, un nou carril bici i la reordenació de la rambla Felip Pedrell
-
Societat
Científics de la URV constaten que la qualitat dels carbohidrats en la dieta té un paper clau per prevenir demències
-
Societat
Els comerços de Tortosa es desperten amb pintades per no tenir accessos adaptats
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa construïx el segon aparcament als antics terrenys de Renfe
-
Societat
Bombers voluntaris de l'Ebre i Tarragona demanden la Generalitat per reclamar drets laborals
