Des de la Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa volem denunciar el fet que l'Ajuntament de Tortosa haja permès que al programa de Festes de la Cinta de 2022 aparega un anunci que fa apologia i blanqueja el franquisme. Considerem molt greu , inacceptable i injustificable que s'haja tolerat propaganda a favor de la simbologia franquista. Demanem responsabilitats a l'equip de govern i al Patronat de Festes. Demanem que els partits de l'ajuntament que sempre han manifestat suport a la retirada del monument demanen explicacions al proper ple municipal de com s'ha pogut arribar a esta situació.
Emplacem el Govern de la Generalitat i el Memorial Democràtic a valorar si aquesta mena de propagada es contradiu amb les polítiques de memòria democràtica
Ens sembla inaudit que després de tants anys,el monument franquista del riu torne a lluir a tota plana al programa de festes tal i com va succeir l'any 1966, en plena dictadura franquista.
Agraïm les mostres de denúncia i rebuig que ja han aparegut per part de diferents persones i entitats i fem una crida a reivindicar una vegada més una Tortosa lliure de simbologia franquista.
Des de la Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa unes Festes de la Cinta democràtiques, participatives i lliures de masclisme, homofòbia i feixisme.
Per la memòria, fora monument franquista.
Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa
Denuncien que el programa de Festes de Tortosa permet un anunci on es fa apologia del feixisme
Societat
Compartim el comunicat de la Comissió per la Retirada dels Símbols Feixistes de Tortosa on assenyalen que el programa de Festes de la Cinta inclou un anunci on es blanqueja el franquisme
- Detall del monument franquista de Tortosa -
- Sílvia A.
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’agost de 2022 a
les 20:20
Actualitzat el
26 d’agost de 2022 a les
20:33
Et pot interessar
-
Societat
«El ioga no és aconseguir una postura, és veure què ens passa quan no la podem fer»
-
Societat
Expacients d'un centre de desintoxicació de les Terres de l'Ebre denuncien humiliacions i coaccions
-
Societat
Relleu en bloc a la direcció de l’Institut Despuig de Tortosa arran del suspens de la directora en l’avaluació
-
Societat Un any i mig de presó i quatre d’inhabilitació: la petició de Fiscalia contra l’exalcalde d’Amposta Manel Ferré
-
Societat
Ser pansexual en un poble de 1.200 habitants: «Sents que has de donar la cara»
-
Societat
Compren l'antiga discoteca Metro al polígon de Tosses d'Amposta per fer-hi un centre de culte
