L'Ajuntament de Deltebre ha començat a instal·lar plaques fotovoltaiques als edificis municipals. En volen posar un total de 823 i han començat pel terrat de l'ajuntament, tot i que també en posaran al Centre Esportiu del Delta, al Col·legi Sant Miquel, al de l'Assumpció i al Riumar, a més de l'Espai Puntual. L'aposta per les energies renovables els costarà una inversió de 330 mil euros, que han de permetre, segons l'ajuntament, que durant els pròxims 12 anys de durada del contracte estalviïn 181.491 euros.
L'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, explicava que "Deltebre, amb la regressió, és un dels municipis més afectats pel canvi climàtic. Per això més enllà de la nostra lluita contra la mateixa regressió, hem d'impulsar actuacions que ratifiquin el nostre compromís amb l'emergència climàtica i que siguin un exemple de bona governança". Més enllà de l'estalvi econòmic, esta actuació també s'emmarca en les diferents accions que s'estan desenvolupant des de l'Ajuntament de Deltebre per neutralitzar l'emergència climàtica. Així, la instal·lació de les plaques facilitarà que anualment es redueixin les emissions en 76.845 kg de CO₂ i que hi hagi un estalvi energètic, també calculat anualment, que es xifra del voltant dels 400.000 kWh.
El regidor d'Imatge de Poble, Polítiques Ambientals i Platges, Joan Lucas, destacava que "des de les administracions hem de ser conseqüents i hem de donar exemple impulsant actuacions que ens permetin contribuir a la reducció de les emissions i a tenir cura del nostre planeta i del medi ambient". Lucas també recordava que a hores d'ara des de l'Ajuntament de Deltebre s'està treballant en la redacció de l'agenda d'acció climàtica.
Deltebre instal·larà 800 plaques fotovoltaiques en equipaments municipals
L'aposta per les energies renovables suposarà una inversió de 330 mil euros per al consistori
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’agost de 2021 a
les 12:56
Actualitzat el
10 d’agost de 2021 a les
13:02
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa constituirà una assemblea per elaborar el Pla Local per la Llengua
-
Societat
El model CSIR a les Terres de l’Ebre es trasllada al CAP Gandesa
-
Societat
L'Hospital de Tortosa i l'Institut de l'Ebre creen un motlle clínic únic al món i ultimen l'empresa per fabricar-lo
-
Societat
L’escola Horta Vella de la Ràpita es planta davant el tancament d’una línia d’I3
-
Societat
Suspesa la circulació de l'R16 entre Tarragona i Tortosa a causa del vent
-
Societat
La ventada deixa arbres arrencats, estructures agrícoles malmeses i pagesos sense suport al Baix Ebre i Montsià
