El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha constituït la Taula de Pesca Esportiva del Delta de l’Ebre amb la voluntat de treballar i abordar conjuntament solucions per harmonitzar els requisits que es demanen als pescadors en una zona on confluïxen regulacions d’aigües interiors marines i aigües continentals i facilitar i promoure l’activitat de la pesca recreativa. A la reunió, divendres, hi ha participat la directora general d’Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi, Anna Sanitjas Olea; el director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a les Terres de l’Ebre, Jesús Gómez Fernàndez; i diferents representants del Departament i han estat convocats l’Associació de Xàrters de Pesca, l’Associació de Pesca d’Amposta, la Societat de Pesca Esportiva Lo Fangar (Deltebre), el Club Nàutic Riumar (Deltebre), el Club Nàutic de la Ràpita i el Club Nàutic de l’Ampolla.
Al Delta de l’Ebre confluïxen en pocs quilòmetres regulacions diferents, amb una zona dins del riu Ebre, aigües marines interiors i aigües continentals. “Tenim normatives diferents i la voluntat és harmonitzar-les per respondre a les necessitats i demandes dels pescadors i del territori i garantir els valors naturals i ambientals del Delta”, ha explicat la directora general d’Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi, Anna Sanitjas Olea. “Tenim pescadors esportius i una activitat econòmica molt important de xàrters que porten visitants de tota Europa perquè es reconeix el Delta de l’Ebre com una de les millors zones de pesca esportiva del Mediterrani i, salvaguardant l’ecosistema que tenim i els estocs de peixos, volem potenciar al màxim les activitats de lleure i econòmiques, que ens permetrà també rebre gent fora de temporada”, ha concretat el director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Jesús Gómez Fernandez.
Durant la primera reunió de la nova Taula de Pesca Esportiva del Delta de l’Ebre, que es convocarà periòdicament, s’han recollit les aportacions i peticions de les Societats de pescadors per ser presentades al Consell Assessor de la Pesca Continental de Catalunya. “Amb la Taula reunim les empreses, clubs i associacions de pesca i la nostra voluntat també és que hi hagi representació al Consell de pesca continental de Catalunya per poder traslladar esta a idiosincràsia del Delta que no trobem a cap altre lloc de Catalunya”, ha conclòs Gómez.
Constituïda la Taula de Pesca Esportiva del Delta de l’Ebre
Societat
Ha d'abordar solucions per harmonitzar els requisits que es demanen als pescadors en una zona on confluïxen regulacions d’aigües interiors marines i continentals
- Reunió de constitució de la Taula de Pesca Esportiva del Delta de l’Ebre, divendres. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Economia Tortosa surt de la zona tensa residencial però alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua ACN
-
Societat Alcanar recupera l’entorn natural de la Torre del Moro després de restaurar l’antiga pedrera Joan Navarro
-
Societat Correfocs, gegants i focs artificials: la ciència que s'amaga darrere de la Festa de la Cinta Joan Navarro
-
-
Cultura La Ràpita omple el setembre de cultura amb una nova edició de les Jornades Culturals Joan Navarro
Publicat el
03 d’octubre de 2022 a
les 17:40
Actualitzat el
03 d’octubre de 2022 a les
17:48
Et pot interessar
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
La Fatarella, xafarranxo endreçat per viure a fons l'eclipsi
