El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, reitera la necessitat d'emprendre el desmantellament en 2020 de les infraestructures, de buscar responsables i evitar nous enrenous entre administració i determinades empreses
Compromís ha reclamat "que s'atenga el centenar de persones del Maestrat i Terres de l'Ebre afectades" pels danys causats per les vibracions i episodis sísmics causats per la plataforma Castor, durant el període que va tenir lloc el 2013. El senador d' Compromís, Carles Mulet, ha recordat la "perversió" que va suposar que el Consell de Ministres de Rajoy abonés a Escal UGS en 2014 la totalitat de la indemnització prevista malgrat els terratrèmols generats, que van evidenciar que el projecte estava mal dissenyat i la planta inservible.
"Mai van haver de pagar-li a Escal UGS el total de la indemnització, com demanàvem i com així ho va veure també el Tribunal Constitucional. El més greu és que ningú de l'Executiu ha respost per aquesta maniobra i que a dia de hui seguisquen sense ser escoltats i atesos les desenes d'afectats que es van organitzar entorn a l'entitat Aplaca, (Associació d'Afectats pel Projecte Castor), el que veiem vergonyós en un país que presumeix de democràcia", ha indicat Mulet.
Així Mulet ha reiterat la necessitat d'introduir canvis i perseguir des del futur Govern "aquest tipus de tripijocs", les possibles responsabilitats en què va poder incórrer l'executiu de el PP, amb Rajoy i Soria al capdavant amb diners públics i que mai més es delegue en empreses privades projectes de tal magnitud, en els que pot acabar perjudicada la població "que, per descomptat ha de ser indemnitzada en la seua totalitat".
Mulet ha demanat, finalment, que es donen explicacions del calendari de segellat que Compromís va revelar existia ja des de feia mesos, així com del seu desmantellament, i projectes a curt, mitjà i llarg termini "perquè 2020 siga l'any del desmantellament d'aquest malson de l'enginyeria", així com veure com es pot exigir a l'empresa que va cobrar il·legalment que assumisca el cost.
Compromís demana al Senat tenir en compte a les desenes d'afectats del Castor
El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, reitera la necessitat d'emprendre el desmantellament en 2020 de les infraestructures, de buscar responsables
ARA A PORTADA
-
Revolta d'entitats ecologistes contra la destitució del director del parc natural dels Ports Joan Navarro
-
Ecologistes en Acció considera simplista la proposta europea d'allargar la vida de les nuclears Redacció
-
El nou Pla d’Emergència per Sequera del CAT preveu restriccions en episodis de manca d’aigua Redacció
-
Mar Lleixà insta el conseller de Justícia a agilitzar el procés per retirar el monument franquista Redacció
-
Publicat el
24 de desembre de 2019 a
les 15:34
Actualitzat el
24 de desembre de 2019 a les
15:37
Et pot interessar
-
Societat
La vaga educativa arriba a l’Ebre amb una marxa lenta i crítiques al Govern
-
Societat
Arranca un nou cicle dels Pressupostos Participatius a Tortosa amb àgores ciutadanes
-
Societat Costes invertirà 1,4 milions en obres d'emergència a l'Illa de Buda i Calafell
-
Societat
La Marató de Donants de Sang arriba a Tortosa els dies 25 i 26 de març
-
Societat
Educació busca la complicitat dels directors de centres ebrencs per desplegar l’acord amb CCOO i UGT
-
Societat
En marxa, de nou, el servei de canguratge municipal d'Amposta
