Catorze obres del pintor Cèsar Estrany es troben, des d'avui i fins el proper 3 d'octubre, exposades en una mostra que homenatja la ciutat de Tortosa, la seua gent, i el seu patrimoni cultural. 'Tortosa, de la cultura, capital' es pot veure a l'aparador de Fincas Baix Ebre (Cervantes 9) en un muntatge que apropa l'art pictòric al carrer i el converteix en una sala d'exposicions a l'abast del vianant. Un QR permet accedir a una ressenya del pintor -així com a la seva pàgina web- i al llistat de les obres que s'hi troben desplegades, en un format interactiu.
L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha dit a la presentació de l'exposició que "voliem que l'obra de Cèsar Estrany tingués aquesta representació, fos visitable, i tot en el marc de les Festes de la Cinta, una mostra que, estem segurs, agradarà moltíssim a la gent de Tortosa". L'alcaldessa, així mateix, ha volgut agraïr a Jordi Sebastià -també present a l'obertura de l'exposició- i a la seua família, propietaris del local on s'exposen les obres, la seua implicació i col·laboració en fer possible la mostra. "Vull agraïr també -ha dit Roigé, finalment- a Cèsar Estrany esta oportunitat que ens ha donat de poder gaudir d'estes magnífiques pintures dins de l'any de Tortosa Capital de la Cultura Catalana".
L'alcaldessa ha estat acompanyada pel regidor de Cultura, Enric Roig, pel regidor de Festes, Domingo Tomàs, i pel mateix artista, el qual ha expressat la seva satisfacció per poder tornar tornar a exposar a Tortosa després de tres anys: "en aquella darrera mostra a la ciutat vam estar parlant amb l'alcaldessa de la possibilitat de fer alguna cosa dins de l'any de la capital cultural. Després va venir el Covid, amb totes les implicacions que tots coneixem, i aleshores vam pensar en fer una mostra que es pugués gaudir en exterior, al carrer, sense haver d'entrar en un espai tancat". Estrany també ha volgut agraïr a l'Ajuntament de Tortosa i a Finques Baix Ebre l'oportunitat de poder mostrar la seva obra en un entorn com el del carrer Cervantes, el qual, ha dit, "és un eix que representa la ciutat, tant l'antiga com l'actual".
L'exposició, que no té aforament limitat donat el seu enclavament, mostra un conjunt d'obres de l'artista tortosí, les quals van ser realitzades en el període de confinament de 2020, i que recreen la Tortosa a cavall dels segles XIX i XX. Entre les catorze obres que es presenten, Estrany n'inclou dos que no són de Tortosa, i que corresponen a Barcelona i Amposta, ciutats que també han estat Capital de la Cultura Catalana anteriorment.
Cèsar Estrany ha residit i desenvolupat bona part de la seua trajectòria artística fora de Catalunya. La seua inclinació pel dibuix i la pintura va ser ben aviat propiciada pels nombrosos antecedents artístics familiars, la nissaga dels Cerveto. Des de 1967 ha realitzat 178 exposicions a Barcelona, Munic, Madrid, Stuttgart, Abu Dhabi, Mallorca, Eivissa, o Buenos Aires, ciutats on la seva obra és reconeguda i apreciada. A partir de l'any 2000 han tornat a ser habituals les seves exposicions a Catalunya, consolidant la temàtica de la seva producció, el costumisme, que ens apropa a indrets de Barcelona, València, Tarragona o Amposta. Part de les seues pintures, òbviament, recreen Tortosa, la seva gent i els seus carrers, i també l'Ebre, el Delta i els seus arrossars. La data de cloenda de l'exposició és el proper 3 d'Octubre.
Catorze obres de Cèsar Estrany integren l'exposició «Tortosa, de la cultura, capital»
La mostra pictòrica, dins de la programació de la Capital Cultural Catalana 2021, es pot veure al carrer Cervantes, 9
ARA A PORTADA
-
Alcanar fixa objectius contra els aiguats en un any: basses de laminació i edificis fora dels barrancs Sílvia Berbís Morelló
-
El projecte Impetus impulsa solucions tècniques per adaptar el Delta de l'Ebre al canvi climàtic Redacció
-
-
Protecció Civil activa l'alerta del pla Inuncat per la previsió de pluges fortes a partir de la matinada Redacció
-
El govern espanyol destina 10,6 milions a conservar carreteres a les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona Redacció
Publicat el 27 d’agost de 2021 a les 16:37
Actualitzat el 27 d’agost de 2021 a les 16:45
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa inicia la reurbanització de la plaça dels Dolors
-
Societat
El tècnic de Gandesa Rafel Navarro deixa el Barça femení de futbol per acceptar un nou repte
-
Societat
Roquetes inicia les obres de remodelació de l’Estadi Municipal
-
Societat
La Cooperativa Agrícola de Godall renaix després de la dana Alice
-
Societat
La CHE revisarà les dotacions de reg del Pla Hidrològic 2028-2033
-
Societat
Torna el festival solidari «Amposta amb cor» amb un tribut a Sabina i Serrat
