La Generalitat de Catalunya ha convocat les ajudes a la paralització temporal d'activitats pesqueres de les embarcacions de pesca de les modalitats d'arrossegament, encerclament i palangre de superfície de la flota amb port base a Catalunya, realitzades durant els anys 2019-2020.
L’import total atorgat per a estos ajuts puja a 4.679.194 euros, ampliables en 777.653 euros més. El percentatge de cofinançament és del 50% a càrrec del Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP) i el 50% a càrrec del Ministeri d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient (MAPAMA).
La Conferència Sectorial de Pesca d’enguany ha aprovat subvencionar els dies hàbils de paralització temporal de la flota, reclamació llargament demanada per la Direcció General de Pesca i Afers Marítims, per "reconèixer l’esforç" del sector pesquer català que s’atura 2 mesos.
"Garantir la competitivitat" del sector pesquer és una de les estratègies de l’Estratègia Marítima de Catalunya, en el sentit de reforçar el sector pesquer com un dels puntals de l’economia blava del país. Per això, el Govern reclama al Ministeri que es retorne al model descentraltizat de gestió dels ajuts a les vedes, ja que el sistema actual "no funciona", asseguren.
Aproven 5 milions d'euros en ajuts als pescadors per les vedes de 2019 i 2020
Es tracta d'una reclamació històrica de la Direcció General de Pesca i Afers Marítims, per reconèixer l’esforç del sector pesquer català que s’atura durant 2 mesos
- Les vedes històricament han permès renovar el fons marí. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de juliol de 2020 a
les 11:11
Actualitzat el
19 de juliol de 2020 a les
11:12
Et pot interessar
-
Societat
Del riu Ebre a la Ràpita: la prova pilot amb remers alemanys per captar turisme esportiu
-
Societat
Creu Roja estrena noves instal·lacions a Amposta per reforçar l’atenció social
-
Societat
Arrenca a Tortosa el Barnahus per millorar l’atenció a infants víctimes de violència
-
Societat
Amposta activa el cens genètic caní per fomentar el civisme i la protecció animal
-
Societat
La Diputació de Tarragona reforça la seguretat viària a la TV-3541 entre Paüls i Xerta
-
Societat
Realitzada la primera prova del sistema ES-Alert a l'àrea d'influència de la nuclear de Vandellòs II
