Esta tarda la comissió d’estudi del Parlament per la protecció del Delta de l’Ebre ha fet la seua primera reunió on s’ha establert, amb el consens de tots els grups parlamentaris, el Pla de Treball, després de recollir les diferents propostes de compareixents fetes pels partits.
El president de la comissió, el diputat republicà Lluís Salvadó, ha fet saber que una setantena de compareixents són els que seran cridats a participar-hi amb l’objectiu de conèixer la seva opinió sobre el Delta; i començaran a fer-ho a la propera sessió, el 21 de desembre, amb la presència dels set alcaldes del Delta.
Entre els compareixents convidats a la comissió hi haurà entitats sectorials i ambientals com la Taula de consens pel Delta, la Plataforma en Defensa de l’Ebre o les comunitats de regants; i pel que respecta als sectors econòmics es convidarà a confraries de pescadors, Unió de Pagesos, musclaires i cooperatives arrosseres, entre molts d’altres.
També hi haurà una important i nombrosa presència del món científic i acadèmic amb experts com Carles Ibàñez, Agustí Sánchez Arcilla, Marta Roca, Narcís Prats o Rafa Sánchez.
La comissió també donarà veu a alguns dels propietaris i particulars que s’han vist afectats per la regressió del Delta i han patit en primera línea els seus efectes.
Pel que respecta als representants de l’administració, hi haurà diversos compareixents de l’administració de l’Estat, com el secretari d’Estat de Medi Ambient, el director general d’Aigua o la presidenta de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre. També l’administració catalana aportarà diferents compareixents com la consellera Teresa Jordà, el director de l’Oficina Catalana del canvi climàtic, el director del Parc Natural del Delta o el Síndic de Greuges, entre d’altres.
Avui la comissió també ha fixat que el segon dimarts de cada mes, sempre i que no hi hagi Ple, se celebraran les sessions de treball.
Aprovat el Pla de treball de la comissió d’estudi per la protecció del Delta al Parlament
La comissió també donarà veu a alguns dels propietaris i particulars que s’han vist afectats per la regressió del Delta i han patit en primera línea els seus efectes
- Pla general de la comissió d’estudi per la protecció del Delta a la Sala de plens del Parlament de Catalunya -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de novembre de 2021 a les 18:24
Actualitzat el 09 de novembre de 2021 a les 18:36
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa crea una línia d'ajuts per fer front a situacions de risc residencial
-
Societat
La Ràpita amplia el recorregut del bus gratuït fins al cementiri per Tots Sants
-
Societat
Les Penyes Taurines de l'Ebre convoquen els alcaldes davant la paralització dels actes taurins
-
Societat
Signat un nou conveni per impulsar el Parc del Mussol a Amposta
-
Societat
CGT Ebre instal·la un punt d’assessorament laboral i recollida d’aliments on VOX va situar-se fa una setmana a Tortosa
-
Societat
Deltebre avança en les actuacions al Passeig del Carrilet per reduir el risc d’inundacions
