Durant el 2022, prop de 86.000 turistes van visitar Amposta. Són dades facilitades per l’Agència Catalana de Turisme, que representen un creixement del 5,7% respecte l’activitat generada durant el 2021. Les va presentar dimecres 1 de febrer l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, i el regidor de Turisme, Pep Simó.
Ho van fer a la celòquia del Castell, "perquè aquest és un dels indrets que més interès desperten entre els visitants", assenyalava l’alcalde, "i forma part del conjunt de la façana fluvial, que estem posant en valor des de l’Ajuntament a través de diferents projectes com el finançat amb Fons Next Generation que convertirà les antigues cases del castell en un espai de restauració i incorporarà una embarcació al riu". "De fet, la principal consulta que rep l’Oficina de Turisme és on s’agafa l’embarcació per recórrer el riu", destacava Tomàs, "i no podia ser que Amposta no en tingués". L’alcalde també va destacar que el creixement més important (del 35,9%) s’ha produït en els turistes d’origen internacional. Provenen, principalment, del mercat francès (19,7%), Països Baixos (18,9%) i Itàlia (10%). "La pandèmia ens va posar al mapa i va fer que se’ns descobrís com a turisme de proximitat", va dir l’alcalde, "i això, juntament amb el Delta de l’Ebre i atractius naturals com la Via Verda, ens fan atractius als turistes".
Per la seua banda, el regidor de Turisme, Pep Simó, va voler destacar l’oferta de rutes turístiques que ha articulat l’Oficina de Turisme els darrers anys. "Vam començar amb la pandèmia i del 2021 (quan 144 turistes van realitzar les rutes) i el 2022 (quan les van fer 447) s’ha triplicat la demanda", assenyalava Simó, "és per que per enguany hi ha un increment tant amb número de rutes com el període en què es realitzaran". "Totes les rutes han despertat molt l’interès dels visitants perquè permeten conèixer Amposta i el seu patrimoni amb un guia que explica moltes curiositats", afegix Simó.
En concret, Turisme programarà tres tipus de rutes diferents:
▪︎Urbana per Amposta: 31 rutes (tots els dissabtes i ponts d’abril a desembre).
▪︎ A la Torre de la Carrova: 11 rutes (tots els diumenges d’abril a desembre).
▪︎Al Poble Nou del Delta: 13 rutes (tots els dijous des de finals de juny a 15 de desembre)
Amposta rep 86.000 turistes durant el 2022
Segons xifres de l’Agència Catalana de Turisme, el nombre de visites que va rebre la ciutat van créixer un 5,7% respecte el 2021

- El Pont Penjant d’Amposta -
- Sílvia Berbís
ARA A PORTADA
-
Agricultura convocarà pagesos, l'ACA i Territori a una taula de seguiment dels ajuts pels aiguats a l'Ebre Redacció
-
Agricultura es compromet a acompanyar els pagesos afectats per les pluges torrencials a l’Ebre Redacció
-
-
«La Villa del Seis»: el llargmetratge de terror amb essència ebrenca arribarà a tots els cinemes del país Redacció
-
Detingut a l’Ampolla amb quasi una tona d’haixix i 15 kg de cocaïna després d’una fugida temerària Redacció
Publicat el 02 de febrer de 2023 a les 20:38
Actualitzat el 02 de febrer de 2023 a les 20:47
Et pot interessar
-
Societat El Col·legi de Periodistes a l’Ebre demana que Josep Bayerri siga nomenat cronista oficial de Tortosa
-
Societat L'estrany cas de les aprovacions massives d'aspirants xinesos al carnet de conduir
-
Societat Deltebre tindrà el seu primer teatre auditori a l’antic cinema Rialto
-
Societat Mas de Barberans i Campredó es planten contra els talls de llum i incomunicacions
-
Societat Fracàs en la licitació de «la carretera de la vergonya»
-
Societat Aiguats a Amposta deixen camins rurals malmesos i afecten arrossars per segar