Els operaris de la Brigada Municipal d'Obres i Serveis de l’Ajuntament d’Alcanar estan treballant en la substitució de 265 fanals antics per altres d'equipats amb llums de tipus LED, d'entre 28 i 37 W de potència i de llarga durada amb baix consum.
El consum dels nous llums LED generarà un estalvi anual de 12.000 euros, ja que, tot i que el preu per unitat és més elevat, esta despesa s'amortitza ràpidament per l'estalvi en el consum energètic.
"Amb estes mesures obtindrem una instal·lació d'enllumenat més eficient tant des d'un punt de vista econòmic com energètic, ja que reduïm la despesa en quilowatts i en emissions de CO₂, i incrementem els nivells d'il·luminació", explica Ivette Fibla, regidora d'Urbanisme, Patrimoni i Ordenació del Territori.
Les primeres actuacions s'han fet a la urbanització Garbí d'Alcanar. Posteriorment es reemplaçaran els llums de les Cases i Alcanar.
La Junta de Govern Local va aprovar, el 21 de maig de 2018, el contracte per al subministrament de llums per a la renovació de l'enllumenat al municipi d'Alcanar, per un import de 61.881,82 euros (IVA inclòs), a l'empresa ampostina Electrostocks, SL.
La Diputació de Tarragona ha concedit a l'Ajuntament una subvenció de 67.180 euros, en el marc del Programa específic d'obres per a la millora de xarxes bàsiques municipals i del Programa de modernització d'equipaments informàtics per a garantir l'administració electrònica (PEXI), la qual permetrà cobrir el 100% de l'actuació.
"L'Ajuntament ha destinat l'import de la licitació i, per tant, de la subvenció íntegrament a la compra del material, atès que la col·locació dels aparells s'està realitzant amb els recursos tècnics i humans propis, amb la qual cosa hem pogut adquirir una quantitat superior de lluminàries i làmpades", afegeix Fibla.
Este projecte forma part del pla de substitució dels vells llums que el consistori porta a terme progressivament amb el propòsit d'adaptar-lo a la normativa actual.
Així mateix, l'Ajuntament està adherit al nou acord marc de l'Associació Catalana de Municipis de subministrament d'energia elèctrica als ens locals de Catalunya, que permet la compra agregada d'electricitat per a aconseguir uns preus altament competitius per l'energia 100% verda. A més, com a consistori adherit, obté un estalvi en els tràmits administratius.
Alcanar estalviarà 12.000 euros anuals amb el nou enllumenat
La Brigada Municipal ha començat a substituir 265 fanals antics per altres d'equipats amb llums de tipus LED

- Instal·lació del nou enllumenat. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de juliol de 2018 a les 11:15
Actualitzat el 19 de juliol de 2018 a les 11:27
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca
-
Societat Tortosa ja té les reines i hereus majors de les festes de la Cinta 2025
-
Societat El FabLab Terres de l’Ebre millora l’autonomia d’una jove amb mobilitat reduïda amb impressió 3D