La collita de sal a la punta de la Banya comença el pròxim dilluns a la matinada amb la previsió d'assolir 90.000 tones, una xifra lleugerament inferior a la de l'any passat. Com ha apuntat Joan Sucarrats, gerent d'Infosa, l'empresa que explota les salines de la Trinitat, els darrers mesos de sequera no han reparat del tot els greus efectes de les fortes pluges de la tardor i es preveu que "no serà un any bo". La qualitat del producte no es veu afectada per les condicions meteorològiques, com tampoc la flor de sal, que es manté en la mitjana de les últimes campanyes, amb unes 28 tones. És una sal molt especial perquè es regula de forma manual i artesanal i costa molt de produir. Infosa la treballa des de fa 12 anys.
Infosa exporta un 70% de la seva producció, que és destinada majoritàriament als usos industrials en un 80% però, si es té en compte l'ús indirecte del producte en la indústria alimentària, la xifra destinada al consum humà s'eleva al 50%. "La indústria és molt diversa i hi ha un percentatge molt important que és industria alimentària. Un fabricant de sopes, embotit o espàrrecs ha de comprar sal", ha apuntat Sucarrats. Només el 20% de la sal que es produïx al delta de l'Ebre es destina a la venda directa en grans superfícies.
Els principals mercats d'exportació de la sal d'Infosa seguixen sent França i els Estat Units però també Alemanya, Regne Unit, Hongria o el Nord d'Àfrica. Infosa preveu tancar este exercici amb una facturació similar a la de l'any passat, d'uns 13 milions d'euros.
Amb la substitució de la línia elèctrica de la barra del Trabucador, fa tres anys, que es va soterrar amb el cofinançament d'Infosa, l'empresa ha donat per acabats els problemes de fiabilitat i continuïtat de la producció que patien cada vegada que les llevantades feien malbé la línia elèctrica aèria.
A punt la salinada al Delta de l'Ebre
Societat
La previsió és que caiga lleugerament la producció de sal a les salines de la Trinitat respecte a l'any passat
ARA A PORTADA
Publicat el
23 d’agost de 2019 a
les 18:34
Actualitzat el
23 d’agost de 2019 a les
18:44
Et pot interessar
-
Societat
L’aiguat deixa camins destrossats, finques negades i les coves Meravelles tancades al Baix Ebre
-
Societat
«Qui ens rellevarà?»: el món rural reivindica més dones i noves famílies per garantir el futur dels pobles
-
Societat
«Ens conformem que estem vius»: els veïns de Xerta afronten els danys d’un aiguat que ha inundat el 85% del poble
-
Societat
L’alcalde de Xerta reclama actuacions d’urgència després que una barrancada hagi inundat el 85% del nucli urbà
-
Societat
Alcanar recupera la memòria de cinc veïns deportats als camps nazis amb les Stolpersteine
-
Societat
Les pluges intenses tornen a posar l’Ebre en alerta amb carreteres inundades i barrancs desbordats
