Tortosa amplia el projecte de l’aparcament d’Adif: més inversió, més zones verdes i dos mesos més d’obres

Les actuacions preveuen major densitat de vegetació, sistema de reg, dunes enjardinades, noves voreres, carril bici i bancs de formigó

Publicat el 18 de juny de 2026 a les 14:45

L’Ajuntament de Tortosa ha aprovat la millora del projecte del nou aparcament que s’està construint als antics terrenys d'Adif, a tocar de l’estació, per fer més amable la seua integració a la trama urbana i dotar l’espai de més zones verdes i serveis per a la mobilitat sostenible. La junta de govern local també ha aprovat una ampliació de dos mesos del termini d’execució de les obres.

Les obres van començar a finals de l’any passat, a càrrec de l’empresa Also Casals, amb una inversió inicial de 400.892 euros. Tot i que el termini previst era de quatre mesos, els episodis de pluges intenses de la primavera passada van obligar a reprogramar els treballs. Actualment, l’obra es troba executada aproximadament en un 60%. “Estem ja a la recta final d’una actuació molt important per al centre de Tortosa, i que permetrà donar resposta a una demanda històrica de places d’aparcament i millorar la connexió entre els barris de l'Eixample i del Temple”, ha remarcat l’alcaldessa, Mar Lleixà.

La millora aprovada afecta sobretot la zona enjardinada situada entre la Ronda de Reus, la Ronda dels Docs i l’avinguda de la Generalitat. Durant l’execució de les obres s’ha constatat la necessitat de donar a este sector un millor tractament urbà, convertint-lo en un espai enjardinat amb itineraris per a vianants i bicicletes. En este sentit, el projecte incorpora una actuació més ambiciosa que la prevista inicialment.

A més dels 80 arbres que es plantaran per generar ombres naturals a la zona de l’aparcament, la zona verda comptarà amb una major densitat de vegetació; petites dunes enjardinades d’uns 1,5 metres d’alçada; un camí per a bicicletes i vianants; noves voreres perimetrals, que seran més amples; sistema de reg, i mobiliari urbà, amb la instal·lació de diversos bancs de formigó.

Amb esta millora s'actualitza el pressupost fins als 497.748,02 euros i s'amplia el termini d’execució en dos mesos per completar les noves actuacions que s'han incorporat al projecte. “Hem optat per una solució que dignifica este espai, amb una aposta clara per la sostenibilitat i la qualitat urbana”, ha explicat el primer tinent d’alcaldia i regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, Jordi Jordan.

El regidor també ha assenyalat que el projecte del pàrquing incorpora paviments drenants que afavoriran la infiltració de l’aigua. A més de l’aparcament i la nova zona verda, l’actuació inclou la construcció d’un vial entre els carrers Màrtirs de 1640 i Ronda Docs, reservat per a l’ús dels vehicles d’emergència. "Uns elements que no s'incloïen en el projecte presentat durant l'anterior mandat, quan tampoc no tenien ni el finançament ni el permís d'Adif per executar els treballs", ha apuntat Jordan.

Per la seua banda, Lleixà ha recordat que el primer aparcament als terrenys d’Adif, amb prop d’un centenar de places, registra habitualment una ocupació molt elevada i molt poca rotació de vehicles. “Ampliarem de manera significativa l’oferta d’estacionament i donarem servei tant al veïnat com a l’activitat comercial de la zona”, ha assenyalat.

Pel que fa al funcionament dels dos aparcaments dels terrenys d’Adif, l’alcaldessa ja havia avançat esta setmana que tant el nou aparcament com l’actual seran de rotació, amb estacionament gratuït durant dues hores i 30 minuts, mitjançant els parquímetres o l’aplicació de la zona blava. La limitació temporal s’ha acordat amb les associacions de comerciants per afavorir la rotació de vehicles i facilitar l’accés als establiments comercials de la zona.

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google