L’eurodiputat d’Unió Democràtica de Catalunya Francesc Gambús, membre del grup del Partit Popular Europeu, ha presentat tres preguntes relacionades amb les Terres de l’Ebre davant la Comissió Europea, en referència al caragol maçana, el pla hidrològic de la conca de l’Ebre i la indemnització de1350 milions d’euros a l’empresa promotora del magatzem de gas Castor. Gambús visitat avui les Terres de l’Ebre.
Concretament sobre el caragol maçana, el diputat al Parlament europeu demana informació sobre les mesures que pensa adoptar la Comissió per combatre la plaga d’esta espècie invasora que està ocasionant perjudicis econòmics, ambientals i socials al delta de l’Ebre. També reclama saber si s’han prorrogat els ajuts i inversions per a la lluita fitosanitària a l’Estat espanyol per al període 2014-2020 i si és així, quina quantitat s’hi ha destinat.
Pel que fa al pla de conca, pregunta si la Comissió disposa ja de resultats, i quins són, de l’avaluació del pla presentat pel Govern espanyol. Un altre punt de la qüestió planteja si la Comissió considera que el pla s’ajusta a la directiva europea de l’Aigua, i finalment demana “quins són els plans o programes que té pensat desenvolupar per garantir la sostenibilitat i la biodiversitat d’una de les zones humides més importants del sud d’Europa”.
La tercera pregunta , en relació a la indemnització pel Castor, qüestiona a la Comissió si considera que la solució adoptada pel Govern espanyol de compensar l’empresa promotora de manera que siguen els ciutadans qui assumisquen el cost de la indemnització s’ajusta a la legislació comunitària. També sol·licita l’opinió sobre la repercussió sobre les factures dels usuaris, des del punt de vista de la protecció dels drets dels consumidors, i sobre el fet que la indemnització supere el pressupost destinat a inversions a la Comunitat Autònoma que produix el 20% del PIB espanyol.
L’eurodiputat Gambús pregunta sobre el caragol maçana, el Castor i el pla de l’Ebre a la Comissió Europea

ARA A PORTADA
-
Els Mossos detenen el primer tinent d'alcalde de Gandesa per presumpta estafa de 30.000 euros a un amic Redacció
-
El delegat del govern espanyol a Catalunya anuncia un estudi per actuar en els trams inundables de l'AP-7 i l'N-340 Redacció
-
Alcanar estudia enderrocar cases d'un barranc i traslladar els veïns: «Serien els primers refugiats climàtics del país» Pau Mascarell
-
Retorn a casa amb la fita aconseguida: la volta al món en bicicleta i 30.000 euros per al projecte Emma Redacció
-
Publicat el 24 d’octubre de 2014 a les 19:48
Actualitzat el 24 d’octubre de 2014 a les 19:51
Et pot interessar
-
Política Ajudes exprés i un centre permanent d'emergències: la resposta del Govern al temporal a l'Ebre
-
Política El Govern fa una crida a la «màxima prudència» pel temporal: «Això no s’ha acabat»
-
Política L'Ajuntament de Tortosa rebaixarà l'IBI un 1% i congelarà la resta de tributs el 2026
-
Política La CUP i Junts d'Alcanar exigeixen explicacions a Roig sobre una presumpta denúncia contra Ulldemolins
-
Política Renovació a ERC la Ràpita: Àngels López assumeix la presidència local
-
Política Canvi de majories al Consell Comarcal del Montsià: el govern de PSC i Junts perd el control