L'expresidenta del Parlament Carme Forcadell serà traslladada este divendres des de la presó de Puig de les Basses, a Figueres, fins a la presó de Mas d'Enric, al Catllar (Tarragonès), tal com va demanar la xertolina fa uns dies per estar més a prop de la seua família.
La presó és l'última de Catalunya que es va inaugurar, el 2015, tot i que portava uns anys acabada i a l'espera d'obres de condicionament. Hi ha interns homes adults, joves i dones. Té una capacitat total de 924 presos, però actualment en té 751, 634 penats i 117 preventius, repartits en nou mòduls ordinaris, un dels quals és el de dones.
Segons la Conselleria de Justícia, Forcadell compartirà mòdul amb 23 preses penades i set preventives, 30 dones en total per a una capacitat màxima de 62. Com tots els interns que ingressen a una presó, primer serà conduïda al mòdul d’ingressos, on cal fer una sèrie de tràmits, com ara la identificació, la visita mèdica i les entrevistes de l’equip. Este mateix divendres ja serà traslladada al mòdul de dones. Estarà en una cel·la que ocuparà de manera individual, i tindrà el mateix règim de visites que a Puig de les Basses.
La rutina dels interns preventius és la mateixa que la dels interns que complixen condemna. L’únic que canvia és que els preventius no participen en activitats especialitzades d’intervenció en un delicte, ja que no estan penats, però Forcadell podrà fer activitats formatives, esportives, artístiques o laborals.
L'Assemblea Nacional Catalana a les Terres de l'Ebre ha organitzat un bus per anar a rebre-la a la presó del Catllar. El viatge es realitzarà este mateix divendres i la sortida serà a les 17 h des de l'Auditori de Tortosa.
Forcadell arriba este divendres a la presó de Mas d'Enric, al Catllar
La xertolina, expresidenta del Parlament, així ho va demanar fa uns dies per estar més a prop de la seua família
- La furgoneta de la Guàrdia Civil amb Forcadell i Bassa a la presó de Figueres. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Detenen un home a Tortosa per assetjar sexualment sis persones: 1.376 trucades i 94 perfils falsos Redacció
-
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita Redacció
-
-
El nou aparcament als terrenys d’Adif pren forma amb l’enderroc de l’antic pont del ferrocarril a Tortosa Redacció
Publicat el
19 de juliol de 2018 a
les 19:25
Actualitzat el
19 de juliol de 2018 a les
20:58
Et pot interessar
-
Política El socialista Xavier de la Fuente abandona el govern de l'Ametlla de Mar i passa a l'oposició
-
Política
Les discrepàncies entre els regidors del PSC encallen el relleu a l’alcaldia de l’Ametlla de Mar
-
Política
L'alcalde de Móra d'Ebre es reuneix amb Illa per abordar el retorn de l’helicòpter medicalitzat
-
Política
Amposta tanca el pressupost 2025 amb 2,4 milions en positiu i un deute del 36,11%
-
Política
Deltebre liquida el pressupost de 2025 amb més de 2 milions de romanent
-
Política
L’Ampolla tanca el 2025 amb 1,87 milions de romanent positiu i endeutament zero
