L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ha anunciat que votarà per mantenir i reinterpretar i contextualitzar el monument franquista en la consulta que se celebrarà este dissabte.
Bel ho anunciat este dimarts al matí i, a més, també ha anunciat el posicionament de la resta de regidors de CiU. Així, a més d’ell, 5 regidors més votaran per mantenir-lo, mentre que els altres dos optaran per la retirada i la posterior museïtzació.
Bel ha subratllat que més enllà del seu posicionament, el Govern municipal treballarà per materialitzar “el més aviat possible” el resultat de la consulta. Tanmateix, ha advertit que no serà “de manera imminent”, perquè sigue quina sigue l’opció guanyadora, caldrà aprovar un projecte i destinar els recursos per materialitzar-lo.
Després d’haver pactat amb ERC la entrada dels 4 regidors republicans al Govern, 6 dels seus membres votaran a favor de la retirada i els altres 6 apostaran per mantenir el monument.
La consulta se celebrarà este dissabte entre les 9 del matí i les 8 del vespre. Estan cridats a les urnes, d’acord amb la Llei de Consultes no referendàries, els majors de 16 anys empadronats al municipi.
Ferran Bel votarà per mantenir el monument franquista i reinterpretar-lo
Sis dels vuit regidors de CiU aposten per mantenir el monument
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de maig de 2016 a
les 13:49
Actualitzat el
27 de maig de 2016 a les
10:11
Et pot interessar
-
Política
Tortosa aprovarà un pressupost de 52,3 milions amb 7,9 destinats a inversions
-
Política
Un exregidor de Junts serà el cap de llista d'Aliança Catalana a Amposta
-
Política
Mar Lleixà insta el conseller de Justícia a agilitzar el procés per retirar el monument franquista
-
Política
Móra d'Ebre exigeix el retorn de l'helicòpter del SEM i la validació dels terrenys del nou heliport
-
Política
Tortosa reorganitza el servei de neteja i crea equips de manteniment per als punts conflictius
-
Política
El Govern planteja un pla a quinze anys amb actuacions per protegir el delta de l'Ebre
