L'alcalde de Gandesa i president del Consell Comarcal de la Terra Alta, Carles Luz, ha estat elegit avui per unanimitat president de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA), en el decurs de la reunió extraordinària que ha celebrat a Barcelona l'assemblea general de l'entitat. Luz era actualment vicepresident segon de l'organització en representació del Consorci Intercomarcal d'Iniciatives Socioeconòmiques (CIS), que agrupa les comarques de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre. Substituïx en el càrrec Miquel Rovira, de l'Associació per la Gestió del Programa Leader Ripollès Ges Bisaura, que havia dimitit.
ARCA és la xarxa dels 11 grups d’acció local que hi ha a Catalunya (GAL). Es va constituir el mes de gener de 2010 i el principal objectiu d’esta entitat és ser un ens de representació dels esmentats grups davant d’ens i d’institucions d’àmbit català, estatal i internacional, en col·laboració amb el departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat (autoritat de gestió del Programa Leader).
Les finalitats d'ARCA són promoure i fomentar actuacions i projectes que faciliten el desenvolupament integral del medi rural, millorar la consecució dels objectius dels grups Leader i del desenvolupament rural català en general, mitjançant una assistència tècnica, i el foment de la cooperació entre grups Leader.
La visió de l’entitat és convertir-se en l’ens de referència del desenvolupament rural de Catalunya: per als grups Leader, donant-los el suport necessari; i per als mitjans de comunicació, englobant la informació relacionada amb el medi rural català.
Carles Luz, nou president de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya
ARCA és la xarxa dels 11 grups d’acció local que hi ha a Catalunya
- Carles Luz és alcalde de Gandesa i president del Consell Comarcal de la Terra Alta. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2017 a les 21:30
Actualitzat el 11 de gener de 2017 a les 21:48
Et pot interessar
-
Política
El Parlament insta el Govern a fer un estudi sobre edificis a exderrocar en zones inundables de l'Ebre
-
Política
Esquerra Republicana demana al Govern l’enderroc dels edificis més exposats als aiguats a les Terres de l’Ebre
-
Política
El Govern flexibilitza els ajuts per reparar més ràpid els danys pels aiguats a les Terres de l'Ebre
-
Política
El delegat a l'Ebre admet que calen solucions definitives i consensuades amb els regants als punts crítics dels barrancs
-
Política
La planta solar Mas de Piquer de Riba-roja tindrà la meitat de panells i es torna a sotmetre a informació pública
-
Política
ERC i Junts exigeixen «polítiques valentes» per fer les Terres de l'Ebre més resilients als fenòmens catastròfics
